افراد بعد از عبور از سن 35 سال دچار كاهش خواب نسبت به گذشته می‌شوند كه در وهله نخست گمان می‌برند كه دچار بیمار شده‌اند ولی این كمبود خواب به دلیل افزایش سن امری طبیعی است و با افزایش سن، خواب افراد به خصوص سالمندان نیز كاهش می‌یابد.

سلامت نیوز:یك كارشناس سالمندان گفت: هر فرد بالای 50 سال می‌تواند با داشتن 3 ساعت خواب عمیق در روز از سلامت مطلوبی برخوردار باشد.

شهین شهبازی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: جوانان، نوجوانان و در نهایت كودكان به فراخور سن احتیاج به مدت زمان بیشتری برای خواب جهت سلامتی جسمی و روحی دارند كه متعاقباً خواب مناسب این افراد در حدود 8 تا 10 ساعت در گردش است.

وی افزود: افراد بعد از عبور از سن 35 سال دچار كاهش خواب نسبت به گذشته می‌شوند كه در وهله نخست گمان می‌برند كه دچار بیمار شده‌اند ولی این كمبود خواب به دلیل افزایش سن امری طبیعی است و با افزایش سن، خواب افراد به خصوص سالمندان نیز كاهش می‌یابد.

شهبازی اظهار داشت: یك سالمند بالای 50 سال با 3 ساعت خواب عمیق می‌تواند سلامتی جسمی و روحی خود را تضمین كند و با این مدت خواب، انرژی 24 ساعت فعالیت روزمره خود را به دست آورد.

این كارشناس سالمندان تصریح كرد: یك فرد سالمند باید از بیكاری به جِد پرهیز كند و حتی المقدور روزانه 2 تا 3 ساعت فعالیت‌بدنی مانند شغل سابق خود را انجام دهد و از حضور دائمی در منزل خودداری كند.

شهبازی خاطرنشان كرد: سالمندان بیشتر از گذشته به محیط های اجتماعی احتیاج دارند. دوری از اجتماع بسیار برای سالمندان خطرناك است و انزوا از جمله عوامل از كارافتادگی و بیماری‌های روحی و روانی سالمند محسوب می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha