حفر چاه به منظور حل مشکل آب شرب در برخی از روستاهای شهرستان جغتای منجر به درگیری ساکنان یکی از روستاها با ماموران نیروی انتظامی و کشته شدن یک نفر و مصدوم شدن ۱۲ نفر شد.

درگیری روستایی ها و نیروی انتظامی بر سر آب/ یک کشته و 12 زخمی

سلامت نیوز:حفر چاه به منظور حل مشکل آب شرب در برخی از روستاهای شهرستان جغتای منجر به درگیری ساکنان یکی از روستاها با ماموران نیروی انتظامی و کشته شدن یک نفر و مصدوم شدن ۱۲ نفر شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از قدس آنلاین، شامگاه یکشنبه حفر چاه و انجام عملیات آب رسانی به برخی از روستاهای شهرستان جغتای منجر به درگیری ساکنان روستای شهرستانک جغتای با ماموران نیروی انتظامی شد که این درگیری در نهایت یک کشته و ۱۲ مصدوم برجای گذاشت.

براساس تصمیم‌گیری آب و فاضلاب برای حل مشکلات آب شرب این منطقه قرار بود تا چاه آبرسانی در روستای شهرستانک انجام شود ولی طی چند روز اخیر اعتراض ساکنان این روستا را به دنبال داشته است.

روز گذشته پس از حضور ماموران آب و فاضلاب در روستای شهرستانک برای حفر چاه آب شرب اعتراض ساکنان روستا منجر به تیراندازی شد که مردم با سلاح سرد به سمت ماموران نیروی انتظامی حمله کردند.

درگیری تحت بررسی است

مدیر کل دفتر امور امنیتی و انتظامی استانداری خراسان رضوی در همین رابطه گفت: موضوع درگیری و حوادث روز گذشته در یکی از روستاهای شهرستان جغتای توسط کمیته ای متشکل از نمایندگان شورای تامین و دستگاههای مسئول تحت بررسی و رسیدگی قرار دارد.

محمود کریمی افزود: دیروز در پی عملیات حفر چاه آب شرب در محدوده روستای شهرستانک توسط داره آب و فاضلاب روستایی به منظور حل مشکل آب دیگر روستاهای شهرستان جغتای گروهی به این اقدام اعتراض کردند.

وی ادامه داد: در این میان عده ای به ماموران انتظامی و وسایل نقلیه در محل تعرض کرده و خساراتی به تجهیزات حفاری و ادوات مستقر وارد کردند. در این ماجرا پنج نفر از ماموران انتظامی مجروح و به مرکز درمانی منتقل شدند که هم اینک برای مداوا بستری هستند.

مدیر کل دفتر امور امنیتی و انتظامی استانداری خراسان رضوی گفت: همچنین هفت نفر از متعرضین طی این درگیری مجروح شدند که یک نفر آنان بر اثر جراحات وارده جان باخت. موضوع با تدبیر مسئولان امنیتی و انتظامی و همکاری، معتمدان و ریش سفیدان محلی مدیریت شد لذا شرایط هم اینک عادی است.

حفر چاه برای حل مشکل آب شرب منطقه

فرماندار جغتای نیز روز دوشنبه در جلسه شورای تامین این شهرستان گفت: اقدام امور آب و فاضلاب روستایی جهت حفر چاه به منظور حل مشکل آب شرب تعدادی از روستاهای پایین دست بود.

محمد علی آبادی افزود: در این راستا تعدادی از اهالی روستای شهرستانک در اعتراض به عملیات حفر چاه به مامورین انتظامی و وسایل نقلیه آنان معترض شدند که در پی آن خساراتی به تجهیزات حفاری و ادوات مستقر در محل وارد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha