نماینده مردم فسا در مجلس دهم از کاهش مشکلات بیماران پروانه ای با اختصاص مرکزی برای ارایه خدمت به این بیماران خبر داد و گفت: هزینه سرسام آور درمان بیماران ای.بی باید مورد توجه واقع شود.

هزینه سرسام‌آور درمان بیماران ای.بی باید کاهش یابد

سلامت نیوز:نماینده مردم فسا در مجلس دهم از کاهش مشکلات بیماران پروانه ای با اختصاص مرکزی برای ارایه خدمت به این بیماران خبر داد و گفت: هزینه سرسام آور درمان بیماران ای.بی باید مورد توجه واقع شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،محمد جواد جمالی نوبندگانی ، درباره خدمت رسانی ویژه برخی از بیمارستان ها و مراکز درمانی به بیماران پروانه ای، افزود: واقعیت آن است که بیماران پروانه ای بیماران خاصی هستند و متاسفانه با مشکلات بسیار زیادی روبرو بوده که می طلبد برنامه ریزی ها به سمت حمایت از این بیماران حرکت کند.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بیماری پروانه ای اجرای مختلف بدن بیمار را درگیر می کند و در نهایت برای کنترل این بیماری گاهی ممکن است به قطع برخی از اندام های بدن بیمار منتهی شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: هزینه های بسیار زیاد درمان بیماران پروانه ای مشکلات زیادی را برای بیمار و خانواده اش ایجاد می کند تا جایی که بسیاری از خانواده ها از هزینه های بالای درمان گلایه مند بوده و خواستار برنامه ریزی وزارت بهداشت در این حوزه هستند.

وی یادآور شد: از سویی دیگر مشکلات روحی و روانی این بیماران و مسایل اجتماعی بر سر راه آنها مشکلات را دو چندان می کند لذا باید حمایت های زیادی از این گروه از بیماران شود.

جمالی نوبندگانی تاکید کرد: برای در نظر گرفتن بیمارستانی جهت خدمت رسانی به بیماران پروانه ای باید چند رشته به صورت تخصصی و فوق تخصصی در این زمینه وجود داشته باشد تا خدمت رسانی بهتر صورت گیرد.

نماینده مردم فسا در مجلس دهم گفت: اگر قرار است مرکزی برای خدمت رسانی به بیماران پروانه ای تعیین گردد باید متخصصانی در این مرکز فعالیت کنند که آگاهی کاملی از این بیماری داشته باشد و اگر قرار باشد بخش حمایتی از بیماران پروانه ای در دل سایر بخش ها باشد کار تا حدی با مشکل مواجه خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha