معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد که از سال 93 تاکنون 25 هزارو 440 تخت و 67 بیمارستان در کشور راه اندازی شده است.

افتتاح 67 بیمارستان در کشور در دولت یازدهم

سلامت نیوز: امعاون توسعه و مدیریت منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد که از سال 93 تاکنون 25 هزارو 440 تخت و 67 بیمارستان در کشور راه اندازی شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، علی صدرالسادات روز چهارشنبه در مراسم جشن بهره برداری از یکهزار و 400 تخت بیمارستانی در دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: این تخت ها در 570 بیمارستان کشور بهره برداری شده است.


وی بیان داشت : دراین مدت 22 بیمارستان هر یک با ظرفیت بیش از 600 تخت بیمارستانی و 45 بیمارستان با ظرفیت بین 100 تا 200 تخت به بهره برداری رسید.


معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت بهداشت با بیان اینکه ارتقای شاخص تخت به نقطه ای مطلوب از جمله اهداف این وزارتخانه است گفت: با تکمیل طرح های نیمه تمام که گاه روند احداث آن 20 سال طول کشیده بود سبب بهبود شرایط حاکم شده است.


وی با بیان اینکه با افزایش 25 درصد تخت های بیمارستانی در کشور به عدالت بیشتر درحوزه سلامت نزدیک شدیم، افزود: منابع این طرح با تدبیری از سوی مجلس شورای اسلامی تامین شد از طرفی نباید مساعدت خیرین را نادیده گرفت.


وی با بیان اینکه می توان تا آخر شهریور ماه امسال 4 هزار تخت دیگر به آمار قبلی اضافه کرد، اظهار کرد: ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد مستضعفان، استانداری ها و خیرین در راستای رسیدن به این اهداف مساعدت ویژه ای داشته اند.


صدرالسادات با بیان اینکه در استان البرز تعداد تخت فعال 2 هزار و 200 مورد می باشد که بیش از 800 هزار تخت از امار یاد شده فرسوده است، گفت: در قالب طرح تحول سلامت بسته هایی نظیر احداث و بهسازی اورژانس همچنین مراکز غربالگری در نظر گرفته شده است.


معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه 32 تخت زایمان در استان البرز بهسازی شده است، گفت: طرح احداث کلینیک های ویژه در دستور کار وزارت بهداشت قرار دارد، 296 هزار متر مربع؛ میزان مساحت کلینیک های ویژه احداث شده در کشور محسوب می شود.


وی طرح احداث و بهسازی اورژانس های بیمارستانی را از دیگر اهداف طرح تحول سلامت عنوان کرد و گفت: میزان 200 هزار متر مربع احداث و بهسازی اورژانس های بیمارستانی کشور میسر شده که دراین راستا بیش از 29 پروژه به بهره برداری رسیده است.


صدرالسادات با اشاره به اینکه در استان البرز 30 تخت اورژانس به بیمارستان شهید مدنی افزوده شده است، اظهار کرد: طرح مرکز غربالگری و تشخیص سرطان اجرایی و در این راستا 23 پروژه با 102 تخت به بهره برداری رسیده است.


معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت بهداشت افزایش تخت های ویژه بیمارستان را از دیگر اقدامات انجام گرفته برشمرد و تصریح کرد: 2 هزار 636 تخت به تخت های ویژه بیمارستان های کشور اضافه شده است.


وی با اشاره به اینکه 2 و نیم میلیون متر مربع میزان بهسازی بخش هتلینگ بیمارستان ها در کشور بوده است، اظهار کرد: بدون شک برای رسیدن به استاندارد جهانی فاصله داریم؛ برای طرح تکمیل و توسعه بهداشت کشور قدم های موثری برداشته شده است.


وی اظهار داشت : از سال 92 تا کنون 3 هزار 400 خانه بهداشت جدید و 750 پانسیوت تیم سلامت در کشور احداث شده است .
وی گفت: ز انتهای سال گذشته هدف گیری تکمیلی مد نظر قرار داده شده تا 6 هزار و 656 پروژه دیگر به بخش بهداشت درمان افزوده شود.


صدرالسادات با تاکید بر اینکه 6 هزار و 15 پروژه بهداشتی از جمله دستاورد مهم و حیاتی دولت در این حوزه بوده است، خاطرنشان کرد: 36 خانه بهداشت؛ 18 پایگاه بهداشت، مرکز جامع سلامت و درمانگاه های شهری و روستایی در استان البرز تشکیل و به بهره برداری رسیده است.
وی بیان داشت : 100 هزار متر مربع فضای آموزشی و کمک آموزشی در 4 سال گذشته احداث شده است.




 


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha