حدود 30 تا 40 درصد زنان در دوران باروری به این بیماری مبتلا می‌شوند و این بیماری می‌‌تواند بدون درد باشد و تنها در معاینه با احساس توده‌‌های متعدد پستانی تشخیص داده می ‌شوند و در سونوگرافی به صورت كیست‌‌های متعدد و دو طرفه ‌سینه دیده می‌‌شوند.

سلامت نیوز: یك متخصص زنان و زایمان گفت: فیبروكیستیك سینه در 30 تا 40 درصد زنان در دوران باروری بروز پیدا می‌كند.

ساغر صالح پور در گفت‌و‌گو با  فارس، افزود: فیبروكیستیك سینه یك بیماری خوش خیم سینه است كه در واقع حاصل تغییرات طبیعی پستان‌‌ها در پاسخ به هورمون‌‌ها است.

وی گفت: حدود 30 تا 40 درصد زنان در دوران باروری به این بیماری مبتلا می‌شوند و این بیماری می‌‌تواند بدون درد باشد و تنها در معاینه با احساس توده‌‌های متعدد پستانی تشخیص داده می ‌شوند و در سونوگرافی به صورت كیست‌‌های متعدد و دو طرفه ‌سینه دیده می‌‌شوند.

این متخصص زنان و زایمان افزود: علائم این بیماری به صورت دردهای دوره‌‌ای سینه به خصوص نزدیك به شروع عادت ماهانه همراه با احساس بزرگ شدن سینه‌ها همراه است.

صالح پور گفت: اندازه این كیست‌ ها كمتر از 3 سانتی‌متر بوده و اغلب در اندازه‌‌های 2 تا 10 میلی‌ متر وجود دارند. درمان خاصی ندارد و با مصرف ویتامین‌ B1 و ویتامین E این توده‌ها در سینه از بین می‌رود.

وی اضافه كرد: برای پیشگیری از این بیماری باید از مصرف مواد كافئین‌ دار مثل قهوه و شكلات و كولاها و همین ‌طور چای پرهیز شود و همچنین از مصرف ادویه‌ها و غذاهای چرب مصرف نكنند تا از بزرگ شدن كیست‌‌ها و دردهای همراه با آن جلوگیری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha