سه‌شنبه ۱۶ آذر ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۷
کد خبر: 21857

برای این عمل جراحی انتخابی بینی بررسی و معاینات بالینی، پاراكلینیكی، مصاحبه با بیمار و تشریح‌كردن هر گونه پیش‌آمد غیرمترقبه و روشن‌كردن ذهن مراجعه‌كننده كه از نظز زیبایی تن به این عمل انتخابی می‌دهد چه از نظر نحوه بیهوشی و چه پیامد عوارض جراحی ضروری است.

سلامت نیوز:عضو انجمن گوش گلو و بینی ایران گفت: پزشك نباید بدون جهت به بیمار قول زیبایی بینی پس از جراحی بدهد زیرا این كار می‌تواند عواقب ناگواری در آینده داشته باشد.

ابراهیم رزم‌پا در گفت‌وگو با  فارس اظهارداشت: چهره شخص حالت و تعلق فامیلی و نژادی را به تصویر می‌كشد و معرف شخصیت فردی است و بینی به عنوان یكی از اعضای صورت به جزء عمل فیزیولوژیك مهم خود نقش بسیار اساسی در زیبایی و جذابیت آن دارد.

وی درباره عوارض عمل جراحی زیبایی بینی تصریح كرد: با درنظرگرفتن وفور این گونه اعمال جراحی كه یكی از بیشترین عمل‌های جراحی انتخابی را تشكیل می‌دهد باید بیماران نسبت به انتخاب پزشك متخصص دقت بالایی به خرج دهند.

رزم‌پا گفت: بینی از نظر آناتومی دارای 9 قسمت ساختمانی است كه از پنج قسمت در ظاهر و 4 عدد دو قسمت مثلث نرم و دو قسمت دیواره‌های طرفی كه نسبت به واردكردن صدمه به هر یك از این قسمت‌ها عوارضی ایجاد خواهد شد تشكیل شده است.

وی اضافه كرد: تغییر شكل نوك بینی، تغییر شكل كالوملا، نقائص مربوط به پیرامید بینی، عوارض ناشی از استوتومی طرفی و وسطی و غضروفهای بالای طرفی و پاینی طرفی بینی، عوارض ناشی از رینوپلاستی خارجی یا جراحی باز، عوارض عمومی از قبیل خونریزی، عفونت و عوارض متابولیسم و عوارض فونكسیونل از قبیل اختلال در حس بویایی یا انسداد راه‌های هوایی از عوارض مهم این جراحی‌ها است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران ادامه داد: برای این عمل جراحی انتخابی بینی بررسی و معاینات بالینی، پاراكلینیكی، مصاحبه با بیمار و تشریح‌كردن هر گونه پیش‌آمد غیرمترقبه و روشن‌كردن ذهن مراجعه‌كننده كه از نظز زیبایی تن به این عمل انتخابی می‌دهد چه از نظر نحوه بیهوشی و چه پیامد عوارض جراحی ضروری است.

وی خاطرنشان كرد: نواقص مادرزادی و تروماتیك به علت صدمات شدیدی كه بیمار در موقع مراجعه دارد با عمل كاسمتیك بینی فرق می‌كند زیرا در این گونه موارد بیمار توقع زیبا شدن ندارد و بهتر كردن وضع نا خوشایند بیمار او و جراح را خوشحال خواهد كرد. بدون جهت به بیمار قول زیبایی دادن چه بسا عواقب ناگواری در آینده خواهد داشت باید گفت كه بهبودی تنها به چاقو و مغز جراح وابسته نیست و عوامل متعدد دیگری در این زمینه هست كه بیش از همه به خود بیمار بستگی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha