رئیس مرکز فوریت‌های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از شناسایی 780 نوزاد مسموم به مواد مخدر در 9 ماه سال 95 خبر داد و گفت: چهار استانی که بیشترین آمار نوزادان مسموم با موادمخدر داشتند، به ترتیب تهران، کرمان، کرمانشاه و خراسان‌جنوبی بودند.

نوزادان تهرانی در صدر مسمومیت با مواد مخدر

سلامت نیوز:رئیس مرکز فوریت‌های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از شناسایی 780 نوزاد مسموم به مواد مخدر در 9 ماه سال 95 خبر داد و گفت: چهار استانی که بیشترین آمار نوزادان مسموم با موادمخدر داشتند، به ترتیب تهران، کرمان، کرمانشاه و خراسان‌جنوبی بودند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،حسین اسدبیگی،‌ رئیس مرکز فوریت‌های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور  با اشاره به اهمیت موضوع توسعه اورژانس اجتماعی در کشور اظهار کرد: امسال 140 مرکز اورژانس اجتماعی در شهرهای با جمعیت بیش از 50هزار نفر راه اندازی می‌شود و اعتبارات و بودجه مناسبی برای آن در نظر گرفته شده است.

وی افزود: هم اکنون 197 مرکز اورژانس اجتماعی در کشور فعالیت دارد که با راه اندازی مراکز جدید امکان خدمت رسانی و دسترسی مردم به این مراکز افزایش می یابد.

اسدبیگی کودک آزاری را یکی از محو رهای مهم فعالیت اورژانس اجتماعی دانست و گفت: با توجه به بی دفاع بودن کودکان و عدم توانایی در دفاع از خود، ما در برابر حمایت از کودکان و نوجوانان مظلوم و بی گناه مسئول هستیم و باید از آنها در برابر آسیب‌های اجتماعی و آزار و اذیت دفاع کنیم.

این مقام مسئول در بهزیستی کشور از شناسایی 780 نوزاد مسموم در 9 ماه اخیر خبر داد و گفت: این کودکان در بیمارستان و یا در خانه دچار مسمومیت شده بودند که با تلاش نیروهای اوژانس اجتماعی مورد شناسایی و حمایت قرار گرفتند.

اسدبیگی با اشاره به آمارهای استانی کودکان مسموم با موادمخدر گفت: چهار استانی که بیشترین آمار نوزادان مسموم با موادمخدر داشتند، به ترتیب تهران، کرمان، کرمانشاه و خراسان‌جنوبی بودند.

وی یادآور شد: حدود 300 مورد از این نوزادان مبتلا به مسمومیت از سوی مراکز درمانی و بیمارستان‌ها به اورژانس اجتماعی معرفی شده‌اند که اغلب از مادران معتاد به دنیا آمده بودند، همچنین مسمومیت این نوزادان با تریاک، هروئین، متادون و شیشه اعلام شده است که سریعا به کارشناسان اورژانس سراسر کشور معرفی شده‌اند.

اسد بیگی تصریح کرد: نیروی انتظامی، قوه قضاییه، مراکز درمانی و اطرافیان نوزادان نیز در معرفی این افراد به اورژانس اجتماعی دخیل بودند و در نهایت این نوزدان با حکم قاضی پرونده به مراکز شبه خانواده ارجاع و برخی نیز به خانواده تحویل داده شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha