چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶

پسر جوانی که متهم است در جریان درگیری با دوستش وی را به آتش کشیده و موجب مرگش شده است در جلسه محاکمه مدعی شد که قصد داشته با ریختن بنزین روی دوستش، او را بترساند.

جنایت آتشین در درگیری دوستانه

سلامت نیوز: پسر جوانی که متهم است در جریان درگیری با دوستش وی را به آتش کشیده و موجب مرگش شده است در جلسه محاکمه مدعی شد که قصد داشته با ریختن بنزین روی دوستش، او را بترساند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری، این جنایت اواسط سال 93در آپارتمانی واقع در غرب تهران اتفاق افتاد. آن روز این آپارتمان طعمه حریق شد و ساعتی بعد با مهار شعله‌های آتش معلوم شد جوانی كه صاحب خانه بود جانش را از دست داده است. در بررسی‌های اولیه معلوم شد كه این حادثه عمدی بوده اما هنوز معلوم نبود این آتش‌سوزی عمدی چطور و توسط چه‌كسی انجام شده است. بنابر این افسران آگاهی به تحقیقات میدانی در این‌باره دست زدند.

شواهد نشان می‌داد مقتول بعد از جدایی از همسرش به تنهایی زندگی می‌كرد اما گاهی دوستان او به خانه‌اش رفت‌وآمد می‌كردند و روز حادثه نیز 3نفر از آنان به خانه مقتول رفته بودند. به همین دلیل این 3نفر تحت بازجویی قرار گرفتند و معلوم شد یكی از آنها در جریان درگیری با مقتول روی وی بنزین ریخته و باعث ایجاد آتش‌سوزی مرگبار شده است. وی در اعترافاتش گفت: من و دوستانم گاهی به خانه مقتول می‌رفتیم و در آنجا مواد مصرف می‌كردیم.

روز حادثه اما با او بگومگو كردم و در ادامه وقتی به دستشویی رفته بود رویش بنزین ریختم اما چون او فندك در دستش بود آتش گرفت. متهم در ادامه صحنه جنایت را بازسازی كرد و در نهایت پرونده باصدور كیفرخواست به دادگاه فرستاده شد. در جلسه رسیدگی به این پرونده كه دیروز در شعبه دوم دادگاه كیفری یك استان تهران به ریاست قاضی محسن زالی بوئینی و با حضور قاضی ابراهیم اسلامی برگزار شد پس از قرائت كیفرخواست توسط نماینده دادستان، پدر و مادر مقتول برای قاتل پسرشان تقاضای صدور حكم قصاص كردند.

در ادامه متهم در جایگاه ایستاد و گفت: من قبول دارم كه روی مقتول بنزین ریختم اما من ناخواسته باعث مرگش شدم و قصدی برای این كار نداشتم. وی ادامه داد: روز حادثه من و مقتول در خانه بودیم و او اجازه نمی‌داد از آنجا خارج شوم. حس كردم نظر بدی نسبت به من دارد. به همین دلیل با 2نفر از دوستان مشترك مان تماس گرفتم و چند دقیقه بعد آنها آمدند. با حضور آنها من احساس امنیت بیشتری می‌كردم. وقتی درباره مشكلی كه برایم پیش آمده بود با دوستانم صحبت كردم یكی از آنها گفت كه باید مقتول را بترسانم تا دیگر كاری به كارم نداشته باشد. آن زمان او به دستشویی رفته بود.

من هم از جاكفشی یك بطری 1.5لیتری بنزین برداشتم و سراغش رفتم، در را باز كردم و مقداری بنزین روی او ریختم غافل از اینكه او یك فندك روشن در دستش دارد. همان زمان یكی از دوستانم جلو آمد تا مانع من شود. او می‌خواست دستم را بگیرد اما وقتی دستم را فشار داد بنزین بیشتری توی دستشویی ریخت و آتش‌سوزی بیشتر شد. من فقط می‌خواستم او را بترسانم تا دست از سرم بردارد و قصدی برای قتلش نداشتم. این ماجرا فقط یك حادثه بود.

در ادامه این جلسه جوانی كه ناخواسته باعث گسترش آتش‌سوزی شده بود و جوان دیگری كه شاهد این حادثه بود نیز آنچه را كه از این آتش‌سوزی مرگبار به یاد داشتند بازگو كردند و در نهایت با ختم جلسه قضات دادگاه برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha