سه‌شنبه ۱۶ آذر ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۲
کد خبر: 21859

این رشد بدون كنترل همچنان ادامه پیدا می‌كند و اگر درمان به موقع صورت نگیرد در سراسر بدن گسترش پیدا می‌كند و از آنجایی كه پوست مجموعه‌ای از انواع سلول‌هاست انتظار می‌رود كه انواع سرطان‌ها در آن به وجود آید.

سلامت نیوز:یك متخصص پوست و مو گفت: سرطان پوست در افرادی كه پوست روشن دارند و كسانی كه سابقه رادیوتراپی داشته‌اند، بیشتر بروز پیدا می‌كند.

مجتبی امیری در گفت‌وگو با  فارس افزود: سرطان رشد افسار گسیخته و كنترل نشده یك نوع سلول از بدن است.

وی گفت: این رشد بدون كنترل همچنان ادامه پیدا می‌كند و اگر درمان به موقع صورت نگیرد در سراسر بدن گسترش پیدا می‌كند و از آنجایی كه پوست مجموعه‌ای از انواع سلول‌هاست انتظار می‌رود كه انواع سرطان‌ها در آن به وجود آید.

این متخصص پوست و مو افزود: در كشورهای صنعتی به دنبال تغییرات در شدت نور خورشید، تغییرات در لایه ازن، تغییر در سبك زندگی و پوشش لباس‌ها، بیش از گذشته بدن در تماس مستقیم با آفتاب قرار دارد كه موجب شده بروز سرطان پوست افزایش پیدا كرده است.

امیری گفت: سرطان پوست از نوع ملانون جزء یكی از سرطان‌های شایع در بدن محسوب می‌شود. سرطان سلول بیضال نوع دیگر سرطان پوست است كه بیشتر در كسانی رخ می‌دهد كه پوست روشن دارند، در تماس بیشتر با نور آفتاب قرار دارند یا سابقه رادیوتراپی داشته‌اند.

وی اضافه كرد: در نواحی سر و صورت كه تماس بیشتری با نور خورشید دارند بروز سرطان بیشتر رخ می‌دهد و این نوع سرطان به صورت برجستگی‌های همرنگ بر روی پوست بروز پیدا می‌كند و اگر به موقع درمان نشود زخمی می‌‌شود و گسترش پیدا می‌كند.

این متخصص پوست و مو افزود: اگر این نوع سرطان پوست در مراحل اولیه به موقع تشخیص داده شود با جراحی به طور كل از بین می‌رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha