رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست گفت:باید برای ماه‌هایی مثل شهریور که پایداری هوا باعث کاهش شاخص‌های کیفیت هوا می‌شود، آماده شد.

ابتکار: باید برای آلودگی هوای چند ماه آینده آماده شویم

سلامت نیوز:رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست گفت:باید برای ماه‌هایی مثل شهریور که پایداری هوا باعث کاهش شاخص‌های کیفیت هوا می‌شود، آماده شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، معصومه ابتکار در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در رابطه با ضرورت های توجه به محیط زیست در شهرها گفت: بحث ما این است که شورای شهر باید به محیط زیست و توسعه پایدار بپردازد، ارتقای محیط زیست شهری و شکوفایی شهری از مولفه‌های مهم بهبود وضعیت زندگی شهری ما است.

وی در ارتباط با آخرین فعالیت های سازمان محیط زیست در روزهای واپسین دولت یازدهم گفت: نشست سراسری داریم که در آن از منتخبان شورای شهر دعوت به‌ عمل آمده نظراتشان را در حوزه مسائل زیست محیطی ارائه دهند.

رییس سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: ما در این روزها همچنان همه فعالیت‌های خود را با قوت ادامه می‌دهیم، خصوصا در موضوعاتی مثل آلودگی هوا که بسیار حائز اهمیت است.

وی ادامه داد که باید برای ماه‌هایی مثل شهریور که پایداری هوا باعث کاهش شاخص‌های کیفیت هوا می‌شود، آماده شد.

ابتکار گفت: ما کار را با قوت تا لحظه آخر که مسئولیت داشته باشیم، ادامه می‌دهیم.

وی سپس به تشریح مصوبه محیط زیستی امروز دولت پرداخت و گفت: امروز در جلسه هیئت دولت مصوبه خیلی مهمی داشتیم و آن راهبرد ملی انرژی کشور بود. راهبرد انرژی، سیاست‌های مربوط به انرژی را در ابعاد مختلف تنوع انرژی و مسائل مربوط به شکل مصرف انرژی تعریف می‌کند. یکی از مسائل مهم راهبرد توجه به ملاحضات زیست محیطی است. ما بحث آلودگی هوا و گازهای گلخانه‌ای را در این سند داریم.

ابتکار، باید تلاش کنیم تا مصرف انرژی بهینه شود و هدر رفت انرژی کاهش یابد، گفت: آلودگی هوا و گازهای گلخانه‌ای باید کاسته شود در این سند آمده ما باید روی انرژی‌های تجدیدپذیر توجه ویژه‌ای داشته باشیم انرژی تجدیدپذیر برای کشوری مثل ایران یک فرصت است و خوشبختانه سرمایه‌گذاری خوبی شده است. راهبرد انرژی جامع است و امیدوارم کشور بتواند با قدرت در عرصه ملی و بین‌المللی برنامه خود را پیش ببرد.

ابتکار گفت: اسماعیل مهاجر از مدیران موفق و کارآمد و با کارنامه بسیار خوب است ایشان از اواخر سال گذشته به دلایل شخصی تقاضای استعفا داشتند تا اخیرا که این اتفاق افتاد.
وی ادامه داد: این اتفاق هیچ ارتباطی با مسائل داخل استان ندارد این ارتباط دادن‌ها کاری صد در صد سیاسی، فضا سازی، دروغ و تهمت است. ایشان فقط به دلیل شخصی استعفا داد و از موفق‌ترین مدیران ما بود.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: در دوره مدیریت ایشان جلوی جاده‌کشی در جنگل ابر گرفته شد. جنگل ابر بعنوان یکی از مناطق حفاظت شده پیشنهاد شد. میزان آتش سوزی در پارک ملی گلستان از هزاران هکتار به زیر ۷۰۰ هکتار رسید. این گمانه زنی‌ها کار صحیحی نیست.

وی سپس در ارتباط با گم شدن پلنگ وحشی نیز گفت: روزانه در حیات وحش پرنده‌ها می‌میرید ، حیوانات دیگر می‌میرند؛ طبیعت است پلنگ ممکن است بمیرد ما که به این مسائل کنترل نداریم این پلنگ‌ رها شد و سازمان تشخیص داد رهاسازی آن کار درستی است همه جای دنیا هم همین طور است. این پلنگ ۳۵ روز با سلامت در طبیعت زندگی کرد، بعد در یک حادثه‌ای که حدس می‌زنیم درگیری بر سر قلمرو بود، از پا درآمده است.

ابتکار در پایان  "تقصیر آنجاست که این خبر به موقع و درست منتشر نشد و کتمان شد" گفت: باید در زمان خودش به این موضوع رسیدگی و تحت تخلفات اداری برخورد می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha