مشاور اجرایی مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر گفت: نیمی از محموله دارو و تجهیزات پزشکی زائران حج امسال از هلال احمر ایران به عربستان منتقل شد و کار انتقال بقیه محموله ها تا پایان هفته انجام می شود.

نیمی از داروها و تجهیزات پزشکی زائران حج امسال به عربستان منتقل شد

سلامت نیوز: مشاور اجرایی مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر گفت: نیمی از محموله دارو و تجهیزات پزشکی زائران حج امسال از هلال احمر ایران به عربستان منتقل شد و کار انتقال بقیه محموله ها تا پایان هفته انجام می شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،طاهر درودی  افزود: در زمان حاضر 60 تن دارو و تجهیزات پزشکی برای زائران حج امسال در نظر گرفته شده که تاکنون نیمی از آنها به شهر جده عربستان منتقل شده است اما بقیه از مسیر ترکیه منتقل می شود .


وی اظهار کرد: هنوز تیم آماده سازی بیمارستان های هلال احمر در عربستان موفق به ورود به عربستان نشده اند؛ بر اساس برنامه ریزی های انجام شده قراراست این تیم روز 29 تیر ماه از طریق ترکیه به عربستان وارد شوند تا بیمارستان های ایران در این کشور را آماده خدمات به زائران کنند. درودی در پاسخ به این پرسش که با توجه به ورود نخستین کاروان ایران به عربستان سعودی آیا زمان کافی برای آماده سازی این بیمارستان ها وجود دارد، چنین گفت: با وجود اینکه زمان کمی به ایام حج باقی مانده است و حجم فعالیت تیم آماده سازی بیمارستان زیاد است ولی نگرانی در این بخش نداریم.


وی درباره تیم پزشکی اعزامی هلال احمر ایران به عربستان سعودی برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران حج تمتع سال 96 گفت: 570 پزشک اعم از متخصص عفونی ، مغز و اعصاب، زنان، ارتوپدی، چشم پزشکی، گوش و حلق و بینی و قلب و عروق همچنین ، پرستار، تکنسین دارویی، کادرخدمات بیمارستانی، آزمایشگاه، رادیولوژی، دندانپزشک و متصدیان انبار دارویی برای ارائه خدمات پزشکی به عربستان اعزام می شوند.
امسال 85 هزار و500 زائر ایرانی در قالب 600 کاروان برای انجام مناسک حج راهی عربستان خواهند.
زائران ایرانی از20 ایستگاه پروازی کشوربرای انجام مناسک حج راهی عربستان خواهند شد و براساس برنامه ریزی های انجام گرفته نخستین کاروان زائران ایرانی از ایستگاه پروازی تهران 9 مرداد راهی عربستان می شود.
نخستین کاروان زائران ایرانی نیز در چهاردهم ذی الحجه مصادف با چهاردهم شهریور امسال، عربستان را به مقصد ایران ترک خواهد کرد.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha