رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات نظام پزشکی گفت: از مجموع 5447 نامزد انتخابات هیات مدیره های نظام پزشکی، 270نفر انصراف دادند، صلاحیت 31 نفر احراز نشد و صلاحیت 5176 نفر تایید شد.

صلاحیت 31 عضو نظام پزشکی برای شرکت در انتخابات احراز نشد

سلامت نیوز:رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات نظام پزشکی گفت: از مجموع 5447 نامزد انتخابات هیات مدیره های نظام پزشکی، 270نفر انصراف دادند، صلاحیت 31 نفر احراز نشد و صلاحیت 5176 نفر تایید شد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،محمد حسین قربانی روز چهارشنبه در نشست خبری هفتمین انتخابات نظام پزشکی در وزارت بهداشت در پاسخ به پرسش خبرنگار ما افزود: از مجموع نامزدهای انتخابات نظام پزشکی، 74درصد مرد و 25.3 درصد زن هستند و در هشت شهر، تعداد کافی ثبت نام نکردند و تعداد کاندیداها به حد نصاب نرسید و بنابراین در این شهرها انتخابات نظام پزشکی برگزار نمی شود اما در 200 شهر دیگر انتخابات نظام پزشکی برگزار می شود.


عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: اعضای هیات مدیره های نظام پزشکی در شهرهایی که بیش از 500 عضو نظام پزشکی داشته باشند 17نفر و در شهرهایی که کمتر از 500 عضو نظام پزشکی داشته باشند، 11نفر است.
وی افزود: این انتخابات به نحوی تدارک دیده شده است که به هیچ وجه امکان ندارد یک فرد دوباره رأی دهد بطور مثال یا یکبار به صورت الکترونیک و یک بار به صورت حضوری رأی دهد و پس از یکبار دهی به هر شکل، امکان شرکت مجدد از بین می رود.
رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات نظام پزشکی گفت: مواردی از تخلفات تبلیغاتی زودهنگام مشاهده شده است که تعداد آن نسبت به دوره های گذشته بسیار کمتر است و به آنها رسیدگی شده است و با توجه به اقدامات انجام شده، احتمال تخلف در روز انتخابات و فضاسازی سیاسی و تبلیغاتی نیز در حد صفر است.


قربانی افزود: میزان مشارکت جامعه پزشکی در انتخابات نظام پزشکی در دوره گذشته در کشور حدود 33 درصد و در تهران 11 درصد بود اما امسال با توجه به برگزاری الکترونیک انتخابات انتظار مشارکت بالای 50 درصد را در این انتخابات داریم.
نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پاسخ به این پرسش خبرنگار ایرنا که آیا سازمان نظام پزشکی در انجام وظایف قانونی خود موفق بوده یا خیر گفت: وظیفه اصلی این سازمان ، دفاع و احقاق حق و حقوق مردم و جامعه پزشکی است که به نظر نمی رسد در انجام این وظیفه تاکنون خیلی موفق بوده باشد و امیدواریم در دوره جدید افرادی انتخاب شوند که در اجرای این وظیفه قانونی موفق تر عمل کنند.
هفتمین دوره انتخاب هیات مدیره های نظام پزشکی روز جمعه 30 تیر در 200 شهر مختلف به دو صورت الکترونیک و حضوری برگزار می شود.

   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha