شهر فورت وین ایالت ایندیانا دیروز (سه شنبه) شاهد برگزاری تجمعی علیه طرح بیمه درمانی دولت ترامپ و اعتراض به طرح جمهوریخواهان برای افزایش هزینه های درمانی در آمریکا بود.

سلامت نیوز: شهر فورت وین ایالت ایندیانا دیروز (سه شنبه) شاهد برگزاری تجمعی علیه طرح بیمه درمانی دولت ترامپ و اعتراض به طرح جمهوریخواهان برای افزایش هزینه های درمانی در آمریکا بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، بیش از 40 نفر از فعالان مدنی و دانشجویان با تجمع در مرکز این شهر علیه دولت آمریکا و نمایندگان جمهوریخواه حامی طرح بیمه درمانی ترامپ شعار سر دادند.


به گزارش نقل از پایگاه خبری ژورنال گزت،معترضان که برخی از آنها بر روی زمین برای اعتراض دراز کشیده بودند، خواستار توضیح سناتور تاد یانگ نماینده جمهوریخواه ایندیانا درباره طرح بیمه درمانی ترامپ و شفاف سازی موضع وی درباره این طرح جنجال برانگیز شدند.
در جریان این تجمع چند نفر از سخنرانان درباره پیامدهای تصویب و اجرای بیمه درمانی ترامپ هشدار داده و آن را دارای پیامد ناگواری برای طبقات کم درآمد و افراد معلول دانستند.


این سخنرانان خواستار بیمه درمانی فراگیر برای هم شهروندان آمریکا شدند.
چند گروه مدنی از جمله United Activists of Fort Wayneتجمع روز سه شنبه را سازمان داده بودند.
اخیرا مجلس نمایندگان آمریکا، که اکثریت آن در کنترل جمهوریخواهان است، به طرح ترامپ برای لغو طرح بیمه درمانی باراک اوباما رای داده است. این طرح به دلیل مخالفت برخی از جمهوریخواهان، در سنای آمریکا متوقف شده است.
از بیمه درمانی اوباما موسوم به اوباما کر به عنوان یکی از مهمترین دستاوردهای داخلی رئیس جمهوری پیشین آمریکا یاد می شود. اوباما کر در سال 2010 میلادی تصویب شد و از سال 2014 در سراسر آمریکا اجرایی شد.


این طرح تا حدودی توانست انحصار شرکت های بیمه را بشکند و بیمه درمانی را در اختیار اقشار وسیعتری قرار دهد.
در صورت تصویب طرح بیمه درمانی ترامپ در مجلس سنای آمریکا، میلیون ها آمریکایی بیمه درمانی فعلی خود را از دست خواهند داد. پیش بینی می شود که با طرح جدید، قیمت بیمه درمانی در آمریکا افزایش چشمگیری یابد که فشار اقتصادی بالایی به طبقات کم درآمد وارد خواهد کرد.
برنی سندرز سناتور برجسته مخالف دولت آمریکا، اخیرا هشدار داده است که تلاش کنگره برای لغو بیمه ارزان قیمت دوران اوباما جان هزاران آمریکایی را به خطر خواهد انداخت.


به گفته سناتور سندرز در صورتی که بیمه درمانی ارزان قیمت، موسوم به اوباما کر لغو شود، 32 میلیون آمریکایی بیمه درمانی خود را از دست خواهند داد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha