مسئول آزمایشگاه مرجع کنترل غذا و دارو، سازمان غذا و دارو گفت: اعتماد به غذافروشی‌ها و مواد غذایی‌های نامعتبر، سلامت جامعه را تهدید و به خطر می‌اندازد.

سرو سالاد و ترشیجات بدون بسته بندی در غذافروشی‌ها ممنوع است

سلامت نیوز: مسئول آزمایشگاه مرجع کنترل غذا و دارو، سازمان غذا و دارو گفت: اعتماد به غذافروشی‌ها و مواد غذایی‌های نامعتبر، سلامت جامعه را تهدید و به خطر می‌اندازد.

به گزارش سلامت نیوز، بهرام دارایی در گفت و گو با میزان گفت: سازمان غذا و دارو درحوزه مواد غذایی تازه و مواد بسته بندی شده، بر غذافروشی‌ها نظارت کامل دارد و ازلحاظ سموم باقی مانده، آلاینده‌ها و مسائل میکروبی، مواد غذایی مورد بررسی قرار می‌گیرد.


وی افزود: با توجه به فصل گرما، درصد فساد موادغذایی افزایش می یابد بنابراین دمای نگهداری موادی چون سوسیس و کالباس، محصولات فاسد پذیری مانند فرآورده‌های حاصل از تخم مرغ، شیر و لبنیات، با سلامت و یا فساد مواد ارتباط مستقیمی دارد. بر این اساس نظارت در این محصولات بیش از دیگر مواقع انجام می شود.


مسئول آزمایشگاه مرجع کنترل غذا و دارو سازمان غذا و دارو خاطر نشان کرد: فروش سالاد و ماست ، سبزی خوردن، ترشیجات باز و بدون بسته بندی در غذا فروشی‌ها ممنوع است و علاوه بر نظارت‌های وزارت بهداشت، مردم نیز خود مسئول هستند. بنابراین با عدم استقبال از خرید لبنیات سنتی، پرهیز از خرید مواد غذایی ازمغازه‌های نامعتبر، استفاده ازمواد ضدعفونی کننده و آب ونمک در شستشوی میوه و سبزیجات، تا حدی می تواند از بروز بیماری هایی چون تب مالت و وبا پیشگیری کند.

وی عنوان کرد: توصیه می شود مردم از مصرف مواد غذایی فاسد پذیر دردمای بالای تابستان خودداری کنند و با اعتماد نا به جا به غذا فروشی ها و مغازه‌های نامعتبر، سلامت جامعه را به خطر نیاندازند.


دارایی یادآور شد: سامانه 1490 از جمله راه های ارتباطی مردم با مسئولین است که به کلیه شکایات و نظرات مردم پاسخ می‌دهد. اما این سامانه کافی نیست و درنظر داریم سامانه جدیدی برای اطلاع لحظه به لحظه مردم از وضعیت کیفیت محصولات طراحی شود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha