نارسایی قلب بیماری نیست اما برخی از بیماری‌ها مانند فشار خون و تنگی عروق كرونر، دیابت و مشكلات عضله قلب می‌تواند موجب بروز نارسایی قلب می‌شود.

سلامت نیوز: یك متخصص قلب و عروق گفت: نارسایی قلب در خونرسانی موجب گشاد شدن حفره‌های قلبی می‌شود اما كنترل فشارخون، سیگار نكشیدن و فعالیت بدنی به كنترل و درمان نارسایی قلب كمك می‌كند.

بابك شریف كاشانی در گفت‌و‌گو با  فارس، افزود: نارسایی قلبی زمانی رخ می‌دهد كه قلب نتواند به درستی خون را ابه تمام بدن پمپ كند.

وی گفت: نارسایی قلب بیماری نیست اما برخی از بیماری‌ها مانند فشار خون و تنگی عروق كرونر، دیابت و مشكلات عضله قلب می‌تواند موجب بروز نارسایی قلب می‌شود.

این متخصص قلب و عروق افزود: نارسایی دیاستولیك قلب در نتیجه ناتوانی عضلات قلبی برای استراحت در بین ضربان قلبی است و در نتیجه، خون به حفرات قلبی و عروق خونی باز می‌گردد. نارسایی سیستولیك و نارسایی دیاستولیك قلب هر دو می‌توانند سبب بروز ادم (تجمع آب) در ریه‌ها و بخش‌های انتهایی بدن ‌شود.

كاشانی گفت: قلب تلاش می‌كند با گشاد شدن (بزرگی حفرات قلب) این نارسایی را جبران كند و به تدریج دیواره‌های قلبی ضخیم می‌شود.

وی اضافه كرد: درمان نارسایی قلب، بستگی به علت ایجاد نارسایی دارد. اما با كنترل فشارخون و سیگار نكشیدن و فعالیت بدنی می توان به كنترل و درمان نارسایی قلب كمك كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha