تعطیل یك ساعت زودتر ادارات نیز اثرگذار نبوده است چرا كه برخی از افراد بدون توجه به علت تعطیلی پس از برگشت به خانه دوباره برای كارهای غیر ضروری با خودرو شخصی در سطح شهر می‌پردازند كه این امر باعث افزایش ترافیك می‌شود.

سلامت نیوز:كارشناس محیط زیست و تغییرات آب و هوا گفت: طرح زوج و فرد بهتر از تعطیل كردن جواب داده است و در صورت تصمیم به تعطیل، دولت باید از قبل اطلاع دهد تا مردم برای بیرون رفتن از شهر برنامه‌ریزی كنند.

محمد صادق احدی در گفت‌‌وگو با  فارس، با تأكید بر اینكه طرح زوج و فرد در تهران به نسبت تعطیلی بهتر جواب داده است،‌ گفت: تعطیل یك ساعت زودتر ادارات نیز اثرگذار نبوده است چرا كه برخی از افراد بدون توجه به علت تعطیلی پس از برگشت به خانه دوباره برای كارهای غیر ضروری با خودرو شخصی در سطح شهر می‌پردازند كه این امر باعث افزایش ترافیك می‌شود.

این كارشناس حوزه برنامه‌ریزی انرژی، محیط زیست و تغییرات آب‌وهوایی درباره استفاده از تعطیل كردن برای كاهش تردد خودروها و جلوگیری از افزایش آلودگی هوا، گفت: بدون شك تعطیل یك‌روزه نمی‌تواند در كاهش آلودگی هوا مؤثر باشد.

مراكز تجاری در روزهای تعطیل به دلیل آلودگی هوا باز هستند
-------------------------------------------------------------------------

وی افزود: با تعطیل كردن شاید حجم برخی فعالیت‌ها كم شود اما سایر بخش‌ها مانند بازار یا مراكز تجاری باز هستند و به فعالیتشان ادامه می‌دهند.

این كارشناس حوزه برنامه‌ریزی انرژی، محیط زیست و تغییرات آب‌وهوایی اظهار داشت: باید پیش از تعطیل كردن گروه‌های هدف در تعطیلی را مشخص كنیم.

وی افزود: البته باید پس از تعطیلی بررسی كنیم كه چه میزان ترددها كاهش داشته یا آلودگی هوا را افزایش نداده است.

تعطیلی یك روزه فایده ندارد
---------------------------------------

احدی بیان كرد: اگر گروه‌های هدف و گروه‌هایی كه ترددشان در شهر بیشتر است مشخص شوند می‌توان با برنامه‌ریزی دقیق با تعطیل كردن از تردد این گروه در شهر خودداری كرد ضمن اینكه از این طریق نیاز نیست همه بخش‌ها را تعطیل كنیم.

وی گفت: تعطیل چند روزه اثر بیشتری نسبت به تعطیل یك‌روزه دارد؛ چرا كه مردم فرصت بیشتری دارند تا برای سپری كردن تعطیلات به خارج از شهر سفر كنند.


كارشناس حوزه برنامه‌ریزی انرژی، محیط زیست و تغییرات آب‌وهوایی متذكر شد: در صورتی كه دولت قصد دارد تعطیل اعلام كند بهتر است از چند روز قبل این مسئله را اطلاع‌رسانی كند تا مردم برای برنامه‌ریزی درباره سفر فرصت داشته باشند.

وی افزود: برخی شهروندان در روزهایی كه به دلیل آلودگی هوا تعطیل شده به همراه خانواده با خودرو شخصی برای گشت و گذار به داخل شهر می‌آیند، در این صورت تعطیلی‌ها بی‌تأثیر خواهند بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha