رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران مهم‌ترین اولویت در سازمان نظام پزشکی آتی را برقراری ارتباطی موثر با دستگاه‌هایی چون وزارت بهداشت دانست و گفت: در سایه این مذاکرات باید مسائل و مشکلات مختلف نظام سلامت را حل کرد که این موضوع با مشارکت گسترده جامعه پزشکی در این انتخابات محقق می‌شود.

اولویت کاری نظام پزشکی از زبان دکتر حافظی

سلامت نیوز:رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران مهم‌ترین اولویت در سازمان نظام پزشکی آتی را برقراری ارتباطی موثر با دستگاه‌هایی چون وزارت بهداشت دانست و گفت: در سایه این مذاکرات باید مسائل و مشکلات مختلف نظام سلامت را حل کرد که این موضوع با مشارکت گسترده جامعه پزشکی در این انتخابات محقق می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر رحمت الله حافظی - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و کاندید هفتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی  ادامه داد: به همان علتی که ضرورت دارد تا همه افراد جامعه در یک انتخابات ملی شرکت کنند، همان دلایل را می‌توان به انتخابات سازمان نظام پزشکی نیز تعمیم داد. بنابراین به نظر می‌رسد که اگر جامعه پزشکی حضور چشمگیر و پررنگی در انتخابات داشته باشند، این موضوع در تعامل سازمان با دستگاه‌های ذیربط اهمیت دارد و می‌تواند باعث ارتقای سلامت مردم و جامعه شود.

وی با بیان اینکه قطعا مشارکت سازمان نظام پزشکی تاثیر چشمگیری در حوزه سلامت کشور خواهد داشت، گفت: اما اگر مانند دوره‌های گذشته شاهد مشارکت 10 یا 12 درصدی باشیم قطعا این سازمان نمی‌تواند مطالبه کننده خوبی برای حقوق صنف و مردم باشد.

حافظی مهم‌ترین اولویت کاری در سازمان نظام پزشکی آینده را ارتباط گیری موثر با سازمان‌های ذیربط دانست و گفت: در صورتیکه در این انتخابات شاهد حضور چشمگیر و پررنگ جامعه پزشکی باشیم، می‌توانیم با پشتوانه خوبی تعامل با دستگاه‌هایی چون وزارت بهداشت، وزارت اقتصاد و دارایی، سازمان صدا و سیما، قوه مقننه و سازمان‌های بیمه‌ای برقرار کنیم و اگر این تعامل و ارتباط به طور مناسبی برقرار شود می‌توانیم شاهد حل بسیاری از مشکلات این حوزه باشیم.

حافظی همچنین اظهار کرد: مهم‌ترین چالشی که شاهد آن بودیم، آسیب‌هایی است که به برخی از گروه‌های تخصصی وارد شد. بنابراین قطعا این موضوع نیازمند بازنگری است و امیدواریم وزارت بهداشت هم تعاملی منطقی و مبتنی بر استانداردهای روز دنیا را بپذیرد و در مذاکرات سازمان نظام پزشکی با وزارت بهداشت بتوان بسیاری از مشکلاتی را که این گروه‌های تخصصی مانند پاتولوژیست‌ها، دستیاران تخصصی و ... با آن مواجه بودند را حل کرد.

وی ادامه داد: از طرفی مسائل کلان این مجموعه نیز باید با مشارکت سازمان با سایر دستگاه‌ها حل شود و اگر بتوانیم تعاملی مثبت و سازنده با این سازمان‌ها برقرار کنیم، زمینه‌ساز رفع مشکلات بعدی خواهد بود و بسیار مهم است؛ اما این موضوع به پشتوانه حضور چشمگیر جامعه پزشکی محقق می‌شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha