معاون بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران درباره رشد سرانه پزشکان روستایی در سال جاری گفت: طبق مصوبه هیئت وزیران سرانه پزشکان روستایی در سال جاری، ۱۰ درصد نسبت به سال ۹۴ افزایش یافته است.

افزایش ۱۰ درصدی سرانه پزشکان روستایی/ دریافت حق بیمه از طریق آزمون وسع

سلامت نیوز:معاون بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران درباره رشد سرانه پزشکان روستایی در سال جاری گفت: طبق مصوبه هیئت وزیران سرانه پزشکان روستایی در سال جاری، ۱۰ درصد نسبت به سال ۹۴ افزایش یافته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،آناهیتا کشاورزی ، درباره برنامه‌های پیشگیرانه و اجرای غربالگری بیماری‌های شایع توسط سازمان بیمه سلامت در سال جاری اظهار کرد: امسال غربالگری در تعهدات سازمان بیمه سلامت نیست و جزو برنامه‌های وزارت بهداشت است.

معاون بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه همه پزشکانی که در سطح روستاها در قالب نظام ارجاع سرویس‌دهی می کنند از طریق مراکز بهداشتی - درمانی با سازمان بیمه سلامت قرارداد دارند، گفت: همانند سایر گروه‌ها، پزشکان نظام ارجاع در سطح مازندران و فارس هم مطالباتی از ما دارند که هنوز موفق به پرداخت آن نشده‌ایم اما امیدواریم بزودی بتوانیم مطالبات را تسویه کنیم.

کشاورزی در ادامه بر ضرورت کنترل منابع و مصارف تاکید و اظهارکرد: از جمله استراتژی‌ها و اولویت‌های اساسی ما در سازمان بیمه سلامت کنترل هزینه‌ها و مدیریت منابع مالی است البته قصد ما از کاهش هزینه‌ها، تحمیل فشار به بیمه‌شدگان نیست بلکه هدف نهایی ما بهبود ارائه خدمات در حین جلوگیری از هدررفت منابع است.

وی همچنین یکی از برنامه‌های جدید این سازمان را در سال جاری، ادامه اجرای بیمه سلامت همگانی از طریق آزمون «وسع» دانست و گفت: امسال چند تکلیف از سوی دولت داریم که ادامه بیمه سلامت همگانی از جمله آن‌هاست و قرار شده است با همکاری وزارت رفاه دریافت حق بیمه از طریق آزمون وسع را داشته باشیم.

 بر اساس مصوبه هیئت وزیران در ماه گذشته سهم مشارکت بیمه افرادی که در وضعیت فعلی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور قرار دارند، رایگان خواهد بود و تعیین سهم مشارکت سایر افراد بر اساس آزمون وسع توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و به صورت تعیین سهم حق بیمه از (۱۵) درصد تا (۱۰۰) درصد سرانه حق بیمه خدمات درمانی مصوب هر سال است.

طبق گفته معاون سازمان بیمه سلامت در مصوبه هیئت وزیران مقرر شد هر فردی که در قالب بیمه سلامت همگانی از سه سال گذشته تحت پوشش قرار گرفته بود از این پس در پرداخت حق بیمه‌اش مشارکت کند. بیش از ۱۰ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت همگانی قرار دارند که طبق مطالعات انجام شده بیش از ۸۰ درصد آنها حاشیه‌نشین و نیازمند هستند. دولت از این افراد حمایت می‌کند و بیمه برای آنها رایگان خواهد بود. اما برای مابقی بیمه شدگان، آزمون وسعی برقرار می‌شود و از این طریق سهم مشارکت افراد به نسبت توانمندی و تمکن مالی از ۱۵ تا ۱۰۰ درصد حق بیمه تعیین می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha