جمعیت هلال احمر نگاهی ملی در حوزه امدادی كشور دارد و با توجه به مسئولیت‌‌های خاص این جمعیت از جمله عملیات‌های كنترل اطفای حریق در جاده‌ها، اسكان اضطراری و دیگر موارد امدادی فرصتی برای دیگر سازمان‌ها و وزارتخانه‌های درگیر با حوزه امداد و نجات در نخستین نمایشگاه تخصصی مدیریت بحران، امداد و نجات مهیا كرده است.

سلامت نیوز:معاون سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از برگزاری دوره‌های آموزش رایگان تخصصی امدادی برای عموم مردم در نخستین نمایشگاه تخصصی مدیریت بحران، امداد و نجات خبر داد.

به گزارش  فارس، فریبا شاه‌محمدی در نشست خبری خود با خبرنگاران اظهار داشت: مدیریت بحران یك چرخه چهارگانه آمادگی، بازتوانی، مقابله و بازسازی شامل می‌شود كه در این راستا برای اولین بار در كشور نمایشگاه تخصصی مدیریت بحران، امداد و نجات از تاریخ 19 تا 22 آذر در محل دائمی نمایشگاه‌‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

وی گفت: در این نمایشگاه كه در طول 4 روز برگزار خواهد شد در هر روز دوره‌های آموزش تخصصی برای عموم مردم، سازمان‌ها و مدیران وزارتخانه‌های كشور برگزار می‌شود كه در پایان نیز به شركت‌كنندگان گواهینامه امدادی پایان دوره ارائه خواهد شد.

شاه‌محمدی به حضور كارشناسان بین‌المللی «مدرسه میدانی» بیش از 30 كشور دنیا كه همزمان با برگزاری نخستین نمایشگاه تخصصی مدیریت بحران، امدادو نجات در محمدشهر كرج برگزار می‌شود اشاره كرد و افزود: نمایندگان كشورهای منطقه منا و قاره‌های دیگر از جمله اروپا و آفریقا می‌تواند با بازدید این نمایشگاه نظرات كارشناسی خود را در زمینه توانمندی‌های تولیدات امدادی كشورمان ارائه كند.

معاون برنامه‌ریزی و آمادگی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینكه در طول 4 روز برگزاری نخستین نمایشگاه تخصصی مدیریت بحران، امداد و نجات دوره‌های آموزش بهداشت و درمان اضطراری، آموزش لجستیك امداد و نجات، آموزش برنامه‌های اقتضایی در مدیریت بحران و آشنایی با اصول پدافند غیرعامل برگزار می‌شود تصریح كرد: این آموزش‌ها برای مدیران و كارشناسان امدادی ارشد نظام برگزار می‌شود و عموم مردم نیز می‌توانند آموزش‌های كوتاه مدت 30 دقیقه تا یك ساعته از جمله GPS، دستگا‌ه‌های بی‌سیم، كمك‌های اولیه و CPR را به طور رایگان و با دریافت گواهینامه در پایان دوره‌ها فرا گیرند.

شاه‌محمدی خاطرنشان كرد: جمعیت هلال احمر نگاهی ملی در حوزه امدادی كشور دارد و با توجه به مسئولیت‌‌های خاص این جمعیت از جمله عملیات‌های كنترل اطفای حریق در جاده‌ها، اسكان اضطراری و دیگر موارد امدادی فرصتی برای دیگر سازمان‌ها و وزارتخانه‌های درگیر با حوزه امداد و نجات در نخستین نمایشگاه تخصصی مدیریت بحران، امداد و نجات مهیا كرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha