رئیس هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات نظام پزشکی با تاکید بر اینکه انتخابات نظام پزشکی ابطال نشده است،گفت: متاسفانه بسترهای لازم برای اخذ آرا به روش الکترونیکی فراهم نشد.

انتخابات روز گذشته نظام پزشکی ابطال نمی‌شود

سلامت نیوز: رئیس هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات نظام پزشکی با تاکید بر اینکه انتخابات نظام پزشکی ابطال نشده است،گفت: متاسفانه بسترهای لازم برای اخذ آرا به روش الکترونیکی فراهم نشد.

به گزارش سلامت نیوز، محمد حسین قربانی درگفت وگو با خانه ملت، درخصوص مشکلات پیش آمده در برگزاری انتخابات نظام پزشکی، گفت: دراین دوره از انتخابات تمام تلاش ها و کوشش ها براین بود که انتخابات به صورت الکترونیکی در کشور برگزار شود، ضمن اینکه درباره مسئولان زحمات بسیاری را متحمل و بسترهای لازم نیز تا حدودی فراهم شده و به جهت وجود برخی مشکلات و بستن بعضی از فضاها پیش بینی برای برگزاری انتخابات به هردوروش دستی و الکترونیکی انجام شده بود.

نماینده مردم آستانه اشرفیه درمجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه تا نیمه های شب پنج شنبه هفته گذشته بسترهای لازم برای برگزاری انتخابات به شکل الکترونیکی فراهم بود، افزود: اما متاسفانه درسیستم رمزگذاری و رمزگشایی اختلالاتی به وجود آمد ، ولی طبق پیش بینی های لازم برای برگزاری انتخابات به روش دستی برای حدود 200 حوزه انتخابیه ازاین روش نیز دربرگزاری انختابات استفاده شد؛ ضمن اینکه اعضاء هیات نظارت و اعضاء هیات اجرایی تعرفه ها را معادل تعداد رای دهندگان آماده کردند.

وی با بیان اینکه نیمه های شب قبل از برگزاری انتخابات عدم برگزاری به صورت الکترونیکی اعلام شد، تاکید کرد: به سرعت پس از اعلام این خبر،فضا برای برگزاری انختابات به شکل دستی و سنتی فراهم و انتخابات در کمال آرامش برگزار شد، تنها با توجه به قول هایی مبنی بر برگزاری انتخابات به روش الکترونیکی بسیاری از پزشکان واجد شرایط رای دادن نتوانستند دراین دوره از انتخابات سازمان نظام پزشکی شرکت کنند که بایداز تمامی این افراد عذرخواهی کرد.

قربانی با اشاره به اینکه انتخابات در سطح قابل قبولی برگزار شد،گفت: ضعف هایی درسیستم الکترونیک، اینترنت و پهنای باند وجود داشت، اما با توجه به پیش بینی های به عمل آمده انتخابات قابل قبولی برگزار شد، بنابراین طرح برخی اخبار مبنی بر ابطال انتخابات این دوره به هیچ عنوان صحیح نیست و به هیچ عنوان به سمت ابطال انتخابات حرکت نمی کنیم؛ ضمن اینکه مشارکت درابن دوره نسبت به سال گذشته نیز بهتربود.

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه نمی توان بسترهای لازم را بر حضور و مشارکت صد درصدی همه افراد در انتخابات فراهم کرد،گفت: متاسفانه سیستم به شکل بدون اشکال نیست، اما وقتی فضا آماده نیست و توان نوشتن یک نرم افزار دقیق و متقن وجود  ندارد؛ باید به سمت و سوی انتخابات دستی و سنتی حرکت کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha