فلوشیپ ICU کودکان با تأکید بر لزوم انجام آزمایش غربالگری در دوران بارداری گفت: امروزه با تست غربالگری می‌توان از بروز حدود ۱۴ نوع بیماری در کشور جلوگیری کرد که همچنان رو به افزایش است.

پیشگیری از بیماریهای ژنتیکی در کودکان با انجام به موقع آزمایش غربالگری

سلامت نیوز:فلوشیپ ICU کودکان با تأکید بر لزوم انجام آزمایش غربالگری در دوران بارداری گفت: امروزه با تست غربالگری می‌توان از بروز حدود ۱۴ نوع بیماری در کشور جلوگیری کرد که همچنان رو به افزایش است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  فارس، میثم شریف زاده با تأکید بر جلوگیری از بروز مشکلات ژنتیکی در کودکان اظهار کرد: انجام مراقبت‌های قبل، طول بارداری و بعد از زایمان از اهمیت بسزایی برای داشتن فرزندان سالم به شمار می‌رود

این فلوشیپ ICU کودکان گفت: در حال حاضر با تست غربالگری می‌توان از بروز 14 الی 15 نوع بیماری در کشور جلوگیری کرد که رو به افزایش است از سویی تست‌های غربالگری در 3 ماه اول بارداری انجام می‌شود و هزینه‌های زیادی نیز ندارد.

شریف زاده، افزود: به مراقبت‌های بعد از بارداری اشاره کرد و گفت: والدین باید بعد از تولد کودکان با متخصصین اطفال در ارتباط باشند در حال حاضر کودکانی در سنین 4 یا 5 سالگی مبتلا به بیماری‌های کلیه و غیره هستند که گاهی از بدو تولد با مشکل روبرو بودند و به دلیل بی‌توجهی و عدم مراجعات به موقع در حال حاضر در شرایط پیشرفت بیماری قرار دارند که سخت و پرهزینه‌ است.

وی با تأکید بر انجام مشاوره‌ی ژنتیک قبل از ازدواج برای داشتن فرزندان سالم گفت: مشاوره‌های ژنتیک تا حدودی می‌تواند از بروز یک ازدواج منجر به نقص ژنتیکی جلوگیری کنند اما نمی‌تواند به طور کامل و صددرصد بروز بیماری‌های ژنتیک را پیش بینی یا از آن جلوگیری کند.

این متخصص کودکان در پایان بیان داشت: توصیه می‌کنیم افراد برای داشتن فرزندان سالم در قدم اول از ازدواج فامیلی اجتناب کنند اما اگر به هر دلیلی ازدواج فامیلی صورت گرفت حتما مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج را انجام دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha