عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران گفت: از قراردادن ظروف یكبار مصرف پلی استایرن حاوی مواد غذایی چرب در فریزر خوداری شود زیرا این مواد در كنار مواد غذایی چرب در سرما خاصیت شكنندگی پیدا می‌كنند و خطر مهاجرت مونومرها به غذا وجود دارد.

به گزارش سلامت نیوز احمد رضا درستی مطلق در گفت‌و‌گو با  فارس، افزود: از لیوان‌های یكبار مصرف از جنس پلی استایرن برای نوشیدنی‌های داغ مانند چای استفاده نشود، زیرا احتمال سرطان را افزایش می‌دهند. این لیوان‌ها برای نوشیدنی‌های سرد باید به مصرف برسد.

وی گفت: از قراردادن ظروف پلی استایرن حاوی مواد غذایی چرب در فریزر باید خوداری شود زیرا پلی استایرن در كنار مواد غذایی چرب در سرما خاصیت شكنندگی پیدا می‌كند و خطر مهاجرت مونومرها به غذا وجود دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران افزود: بطری‌های نوشابه و آب معدنی (PET) یكبار مصرف هستند و پس از استفاده باید دور انداخته شوند. از قرار دادن ظروف (PET) محتوی آب به مدت طولانی در یخچال و فریزر باید خودداری شود و موادغذایی ترش مانند آبغوره و آبلیمو در این ظروف نباید نگهداری شود.

درستی گفت: از ظروف پلی استایرن فوم (EPS) در پیتزافروشی‌ها نباید استفاده شود، زیرا دمای بسیار زیاد پیتزا (بالای 120 درجه سانتیگراد) باعث ذوب شدن EPS می‌‌شود.

وی افزود: ظروف جدید تهیه شده از نشاسته ذرت، در كمتر از 6 ماه دوباره تجزیه و به چرخه طبیعت باز می‌گردد و هیچ‌گونه مشكل زیست محیطی نخواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha