عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه انحصار دارو منجر به برخی ویژه خواری شده است، گفت: بحث قاچاق موضوع فنی و تخصصی است و باید نهادهای مربوطه در این حوزه به کمک سازمان غذا و دارو بیایند.

ریشه بازار سیاه دارو و تجهیزات قاچاق باید خشک شود

سلامت نیوز:عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه انحصار دارو منجر به برخی ویژه خواری شده است، گفت: بحث قاچاق موضوع فنی و تخصصی است و باید نهادهای مربوطه در این حوزه به کمک سازمان غذا و دارو بیایند.


به گزارش سلامت نیوزبه نقل از خانه ملت،همایون هاشمی ، درباره قاچاق چمدانی دارو و تجهیزات پزشکی، افزود: واقعیت آن است که قاچاق در اغلب حوزه ها وجود دارد که دارو و تجهیزات پزشکی که عمدتا به عنوان کالای لوکس تلقی می شوند از این قائده مستثنی نیستند.

نماینده مردم شاهین دژ، تکاب و میاندوآب در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: متاسفانه تا حدی در حوزه دارو با انحصار و یکسری ویژه خواری ها مواجه هستیم درحالی که باید فضا برای ورود همه افراد جهت فعالیت در این زمینه باید باز شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: بحث قاچاق موضوع فنی و تخصصی است و باید نهادهای مربوطه در این حوزه به کمک سازمان غذا و دارو آمده و مانع از قاچاق دارو و تهجیزات پزشکی بشوند زیرا کالاهایی که از طریق قاچاق وارد کشور می شوند ممکن است از نظر کیفیت مطلوب نباشد و اثرات سوئی بر مصرف کننده باقی بگذارد.

وی یادآور شد: البته ناگفته نماند با اجرای طرح هایی از سوی سازمان غذا و دارو از جمله نشانه دار کردن کالاها و تجهیزات پزشکی، تا حد زیادی قاچاق دارو کاهش پیدا کرده اما بدون شک تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی وجود دارد.

هاشمی تاکید کرد: بازارهای سیاه برای ورود قاچاق دارو و تجهیزات پزشکی قاچاق باید از میان برداشته شود که در این زمینه دستگاه قضا باید ورود پیدا کرده و مانع فعالیت این سودجویان شوند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: از سویی دیگر باید نظارتی بر توزیع دارو و تجهیزات پزشکی صورت گیرد تا مبادی ورود کالاهای قاچاق در کشور بسته شود.


پیش از این رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد ارزیابی ها نشان می دهد که قاچاق در حوزه تجهیزات پزشکی بیشتر از میزان قاچاق در حوزه دارو است و میزان آن به 10 درصد می رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha