چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 2189

متخصصان معتقدند، در صورتیكه فرد مبتلا به آلرژی یكبار دچار شوك آنافیلاكسی شده‌است، باید از وقوع یك شوك آلرژیك دیگر پیشگیری كند.

به گزارش سلامت نیوزو به نقل از خبرگزاری آلمان؛ متخصصان مركز آلرژی ویزبادن آلمان هشدار دادند، واكنش بیش از حد سیستم ایمنی در افراد مبتلا به آلرژی می‌تواند منجر به ایست تنفسی خطرناك شود و باید در بخش اورژانس فوراَ درمان شود.
مهمترین مسئله در هنگام بروز شوك آنافیلاكسی آن است كه علائم آن سریع تشخیص داده شود. همچنین از علائم هشدار دهنده می‌توان در كنار التهاب و خارش، به قرمزی بخش وسیعی از پوست و خارش دهان اشاره كرد.
در اغلب موارد شوك آنافیلاكسی به دنبال مصرف مواد غذایی مانند بادام زمینی، شیر، تخم مرغ و یا ماهی بروز می‌كند. همچنین این حمله می‌تواند ناشی از نیش سمی حشرات و یا مصرف دارو باشد. شوك آنافیلاكسی نوعی از افزایش حساسیت آنی است كه طی آن یك فرد حساس، پس از مواجه با ماده حساسیت‌زا دچار ایست تنفسی، شوك، كهیر و خارش می‌شود.
براساس این گزارش، افراد مبتلا ابتدا باید تحت ایمن سازی غیرفعال خاص و ویژه  قرار گیرند. علاوه بر این استفاده از داروهای خاص برای مواقع اورژانس آنها ضروری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha