ویتامین 5B یا اسید پانتوتنیك كه مكمل خوبی برای مقابله با افسردگی است و كمبود آن سبب خستگی و افسردگی می‌شود.

سلامت نیوز:گزینه‌های درمانی برای بهبود افسردگی زیاد و اغلب بسته به شدت و ضعف این بیماری متفاوت هستند.

به گزارش  ایسنا، برخی از معمول‌ترین شیوه‌های درمان افسردگی، دارودرمانی، ورزش، شركت در برنامه‌های گروهی حمایت كننده و یا به همراه مصرف مكمل‌های طبیعی است.

به گزارش سایت اینترنتی مدیكال نیوز، در زیر فهرست اسامی بهترین مكمل‌های طبیعی برای مقابله با افسردگی ارائه شده است.

1- اسید فولیك یا فولیت یا ویتامین 9B؛ نوع مصنوعی فولیت یعنی ویتامین 9B در میوه‌ها، اسفناج و سبزیجات برگ پهن یافت می‌شود. در بدن بیشتر مبتلایان به افسردگی مقدار فولیت پایین است بنابراین فولیت یكی از بهترین گزینه‌ها برای مقابله با اضطراب و افسردگی است.

2- اسیدهای چرب امگا – 3 و امگا -6؛ این اسیدهای اصلی نقش مهمی در عملكرد سروتونین و دوپامین ایفا می‌كنند كه دو هورمون و ماده شیمیایی شادی آفرین هستند.

3- ویتامین1B؛ این ویتامین "تیامین" هم نامیده می‌شود كه گلوكز را به انرژی تبدیل می‌كند. كمبود این مكمل طبیعی می‌تواند سبب اضطراب افسردگی و خستگی شود.

4- ویتامین 3B؛ كه نیاسین هم نامیده می‌شود و مكمل طبیعی مطلوب دیگری برای مقابله با افسردگی است. كمبود 3B موجب اضطراب همراه با خستگی و خواب آلودگی می‌شود.

5- ویتامین 5B یا اسید پانتوتنیك كه مكمل خوبی برای مقابله با افسردگی است و كمبود آن سبب خستگی و افسردگی می‌شود.

6- ویتامین6B؛ یا پیریدوكسین كه منبع سروتونین، ملاتونین و دوپامین است و كمبود آن سبب سردرگمی ذهنی و روانی می‌شود. بسیاری از متخصصان تغذیه معتقدند بیشتر رژیم‌های غذایی این ویتامین را برای بدن تامین نمی‌كنند.

7- زعفران؛ یك ادویه خوش بو و خوش عطر و مورد مصرف در آشپزی است و البته یك داروی سنتی ایرانی است كه همواره به عنوان مكمل طبیعی برای درمان افسردگی استفاده می‌شده است. البته زعفران فقط برای موارد ضعیف این اختلال مفید است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha