همچنین 1 تا 2 درصد خانم‌های حامله، زودتر از ترم دچار این پارگی در پرده‌های جنینی می‌شوند كه همه اینها در مجموع در 30 تا 40 درصد موارد باعث زایمان زودرس و عفونت‌های زایمان می‌شود كه اینها خود از عوامل مهم مرگ و میر و بیماری‌های نوزادان هستند.

سلامت نیوز:مركز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مكرر ابن سینا، كارگاه بررسی علل و عوامل زایمان زودرس و پارگی زودرس پرده‌های جنینی را در روز پنج‌شنبه 18 آذر برگزار می‌كند.

به گزارش  روابط عمومی پژوهشگاه فناوری‌های نوین علوم زیستی جهاددانشگاهی- ابن سینا، این كارگاه كه با هدف آشنایی متخصصین زنان و زایمان، عفونی، ژنتیك و ماماها، با علل و عوامل زایمان زودرس و پارگی زودرس پرده‌های جنینی برگزار می‌شود، از امتیاز آموزش مداوم جامعه پزشكی برخوردار است.

حمیدرضا خرم خورشید، متخصص ژنتیك پزشكی و دبیر علمی این برنامه، در مورد اهمیت این كارگاه گفت: در 11 درصد كل حاملگی‌هایی كه اتفاق می‌افتد ، زایمان زودرس وجود دارد كه زایمان‌های زودرس خود یكی از عوامل مهم مرگ و میر و مشكلات نوزادان است، اما در 8 تا 10 درصد خانم‌های باردار، پارگی زودرس پرده‌های جنینی را به هنگام ترم داریم.

وی افزود: همچنین 1 تا 2 درصد خانم‌های حامله، زودتر از ترم دچار این پارگی در پرده‌های جنینی می‌شوند كه همه اینها در مجموع در 30 تا 40 درصد موارد باعث زایمان زودرس و عفونت‌های زایمان می‌شود كه اینها خود از عوامل مهم مرگ و میر و بیماری‌های نوزادان هستند.

بنابراین با توجه به اینكه در سمینارها و كنگره‌های داخل ایران، این علل و عوامل كمتر مورد بررسی قرار می‌گیرند، در این برنامه یك روزه، قصد داریم به بررسی علل و عوامل زایمان زودرس و پارگی پیش از موعد پرده‌های جنینی از لحاظ اپیدمیولوژی، پاتولوژی، علل ژنتیكی و نهایتاً درمان آن بپردازیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha