مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به فعالیت‌های این سازمان گفت: تامین اجتماعی در سه حوزه درمانی، بیمه‌گری و اقتصادی فعالیت می‌كند و در حوزه اقتصادی بالغ بر30 شركت اعم از شركت‌های مربوط به راه و صنعت كار می‌كند.

سلامت نیوز:رییس انجمن طب فیزیكی و توانبخشی و الكترودیاگنوز گفت: تعداد متخصصان طب فیزیكی پاسخگوی نیازهای بیماران در سطح كشور نیست. البته در سالهای اخیر پیشرفت‌های خوبی در تربیت این دسته از افراد انجام شده است.

به گزارش  ایسنا،‌ دكتر رحمت الله حافظی در چهاردهمین كنگره سراسری طب فیزیكی، توانبخشی و الكترودیاگنوز كه امروز 17 آذر ماه در دانشكده پزشكی دانشگاه شهید بهشتی برگزار ‌شد، افزود: در سال 72 ، رشته طب فیزیكی و توانبخشی تقریبا ناشناخته بود و هیچ دانشگاهی به جز دانشگاه علوم پزشكی شیراز دستیارانی را در این زمینه آموزش نمی‌داد و حتی یك تخت بستری نیز در این زمینه وجود نداشت اما در حال حاضر چند دانشگاه علوم پزشكی در این حیطه فعالیت می‌كند.

وی با اشاره به چهاردهمین كنگره طب فیزیكی، توانبخشی و الكترودیاگنوز اظهار كرد: این نوع همایش‌ها از سویی باعث تبادل تجربیات و هم افزایی علمی می‌شود و از سوی دیگر موجب تعامل متخصصان این طب و سایر حوزه‌های پزشكی می‌شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به فعالیت‌های این سازمان گفت: تامین اجتماعی در سه حوزه درمانی، بیمه‌گری و اقتصادی فعالیت می‌كند و در حوزه اقتصادی بالغ بر30 شركت اعم از شركت‌های مربوط به راه و صنعت كار می‌كند.

وی افزود: در حوزه بیمه‌گری، این سازمان430 شاغل در كشور دارد و از این طریق حق بیمه را دریافت می‌كند. در حوزه درمان نیز 70 بیمارستان در سطح كشور و بالغ بر 350 مركز بهداشت و درمان و پاراكلینیك به صورت ملك این سازمان فعالیت می‌كنند. بالغ بر 350 مركز بهداشت و درمان و پاراكلینیك را به صورت ملك سازمان در اختیار دارد و با 800 بیمارستان دولتی طرف قرارداد است. علاوه بر آن با حدود 46 هزار موسسه، پزشك و آزمایشگاه و داروخانه همكاری می‌كند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: در نیمسال اول سال جاری در حوزه بیمه‌گری ورودی این سازمان به طور متوسط حدود 900 تا 950 میلیارد تومان در ماه بود در حالی كه هزینه‌هایی كه باید پرداخت می‌شد به حدود هزار و 300 میلیارد تومان می‌رسید كه بخشی از آن برای درمان به صورت مستقیم و غیرمستقیم و بخش دیگر به منظور حقوق بازنشستگی، یك میلیون و 500 هزار نفر بازنشسته باید پرداخت می‌شد. بنابراین باید این موازنه منفی شكسته می‌شد.

حافظی اضافه كرد: در این زمینه اقداماتی انجام شده است به طوری كه طی دو ماه گذشته این میزان در زمینه درمان ماهانه به هزار و 100 میلیارد تومان افزایش یافته است و توانسته‌ایم بدهی‌های خود به پزشكان، دندانپزشكان و داروخانه‌ها را تسویه كنیم البته بدهی خود در بخش بیمه‌ها به دانشگاه‌های علوم پزشكی را در قانون بودجه سال 89 قرار داده‌ایم.

وی ابراز امیدواری كرد كه بدهی‌های بیمه مربوط به ماه‌های شهریور و مهر ماه به پزشكان، دندانپزشكان و داروخانه‌ها تا نیمه اول ماه آینده پرداخت شود.

در ادامه این مراسم دكتر محمد تقی حلی ساز دبیر علمی چهاردهمین كنگره طب فیزیكی، توانبخشی و الكترودیاگنوز اظهار كرد: تعداد متخصصان این طب در كل كشور محدود است این در حالی است كه به تعداد بیشتری از آنها نیاز داریم. هرچند كه در حال حاضر 7 مركز دانشگاهی در حال تربیت دستیاران این رشته هستند.

وی افزود: طب فیزیكی و توانبخشی نگاه جامع‌نگری به بیماریها دارد و این دیدگاه از سویی دایره فعالیت این طب را گسترش می‌دهد و از سوی دیگر باعث همپوشانی آن با رشته‌های دیگر پزشكی می‌شود.

حلی ساز در پایان تاكید كرد: رشته طب فیزیكی و توانبخشی در حال حاضر در بین گروه‌های پزشكی و بیماران از گذشته بیشتر شناخته شده است این در حالی است كه پیش از این، این رشته ناشناخته بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha