برخی از متخصصان طب سنتی باور دارند که مصرف کندر توسط مادران باردار، برای افزایش هوش نوزادشان، به طور قطعی موثر نیست، اما استفاده از آن در برخی مزاج‌ها می‌تواند سبب بهبود حافظه و پیشگیری از فراموشی باشد.

آیا در بارداری مصرف کندر، هوش نوزاد را زیاد می‌کند؟

سلامت نیوز: برخی از متخصصان طب سنتی باور دارند که مصرف کندر توسط مادران باردار، برای افزایش هوش نوزادشان، به طور قطعی موثر نیست، اما استفاده از آن در برخی مزاج‌ها می‌تواند سبب بهبود حافظه و پیشگیری از فراموشی باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامت آنلاین، در منابع طبی قدیم ، هیچ مطالعه بالینی و تحقیقی که نشان دهد مصرف کندر در دوران بارداری می‌تواند سبب افزایش هوش کودک شود وجود ندارد. البته متخصصان بر این عقیده اند که خوردن کندر احتمالا در زنان باردار چاقی که مزاج «تر» در بدن آنها غالب است و دچار افزایش چربی خون یا کبد چربند می تواند مفید باشد و بالعکس مصرف آن در افراد سالم بویژه افراد دارای مزاج گرم و خشک احتمالا موجب بروز عوارض کبدی می شود.

از سوی دیگر، محققان دریافته اند که مصرف بی رویه کندر توسط زنان باردار می تواند خطر ابتلا به  بیشفعالی را در کودکان افزایش دهد.

توصیه شده است که مادران حامله طی بارداری از مصرف خودسرانه صمغ و گیاهان دارویی اجتناب کنند و در صورت اصرار به مصرف ، حتما تحت نظر یک متخصص مجرب و کارامد طب سنتی باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha