مطالعه جدید نشان می دهد افراد مبتلا به آلزایمر در مقایسه با افراد سالم دارای میزان بالاتر باکتری در مغزشان هستند.

مغز افراد مبتلا به آلزایمر باکتری های بیشتری دارد

سلامت نیوز:مطالعه جدید نشان می دهد افراد مبتلا به آلزایمر در مقایسه با افراد سالم دارای میزان بالاتر باکتری در مغزشان هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، به گفته محققان کلینیک مایو آمریکا، اگرچه تحقیقات بیشتری برای تایید این یافته ها وجود دارد اما این مطالعه می تواند از این فرضیه دفاع کند که التهاب، از جمله التهاب ناشی از عفونت های باکتریایی، در بیماری آلزایمر نقش دارند.

آلزایمر یک بیماری مغزی پیشرونده است که سلول های مغزی آسیب دیده یا می میرند و منجر به چروک خوردگی در مغز می شود. علت دقیق مرگ سلول های مغزی مشخص نیست، اما تصور می شود تشکیل غیرعادی پروتئینی موسوم به بتاآمیلوئید در این بیماری نقش دارد.


برخی از محققان معتقدند التهاب در مغز نیز ممکن است در بروز بیماری آلزایمر نقش داشته باشد.


به گفته محققان، التهاب می تواند ناشی از واکنش به باکتری های مغز باشد. اگرچه معمولا مانع خون-مغز بدن از ورود میکروارگانیزم ها و برخی مواد شیمیایی به مغز جلوگیری می کند اما ممکن است این مانع در افراد در معرض ابتلا به آلزایمر به خوبی عمل نکند و در حقیقت باکتری ها وارد مغز شوند.


در این مطالعه جدید، محققان نمونه بافت مغز ۸ فرد مبتلا به بیماری آلزایمر و ۶ فرد سالم را بعد از مرگ شان بررسی کردند. محققان از رشته های DNA برای تشخیص ژن های باکتریایی استفاده کردند.


محققان دریافتند مغز بیماران آلزایمری هفت برابر مغز افراد بدون این بیماری دارای توالی ژنتیکی باکتریایی بود. همچنین مشخص شد این افراد عمدتاً دارای میزان بالاتر باکتری های متعلق به خانواده ای موسوم به اکتینوباکتریوم بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha