چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۱
کد خبر: 21896

تماس موضعی کافئین با ریشه‌های مو می‌تواند با مهار اثرات مضر هورمون «دی هیدروتسترون» از ریزش موها جلوگیری کند.

سلامت نیوز:یك متخصص پوست و مو عنوان كرد: مصرف موضعی کافئین می‌تواند با مهار عوامل اصلی ریزش مو یعنی هورمون «دی هیدروتسترون» و «آنزیم فسفودی استراز» از ریزش موها جلوگیری کند.

دکتر علیرضا عابدی متخصص پوست و مو در گفت وگو با  ایسنا  گفت: تماس موضعی کافئین با ریشه‌های مو می‌تواند با مهار اثرات مضر هورمون «دی هیدروتسترون» از ریزش موها جلوگیری کند.

وی درباره علل ریزش مو گفت: در جوامع امروزی شایع‌ترین دلیل ریزش مو عامل هورمونی است که با نوعی گرایش ارثی از نسلی به نسل دیگر قابل انتقال است و این نوع ریزش مو در مردها با شروع سن بلوغ و در زنان با نزدیک شدن به سنین یائسگی پدید می‌آید و نقش اصلی را در این میان فرم فعال هورمون تسترون به عهده دارد.

دکتر عابدی عنوان کرد: با مصرف موضعی کافئین می‌توان با به کارگیری درست ترکیبات کافئین در انواع داروهای موضعی و انواع شوینده‌های طبی همراه با ناقلین مناسب که بتوانند باعث انتقال این ترکیبات به ریشه‌های مو شوند از ریزش ارثی موها جلوگیری کرد.

وی تاکید کرد: در بسیاری از موارد ریزش مو که به صورت ارثی بروز پیدا می‌کند، به علت وجود ژن ریزش مو، نمی‌توان کار خاصی برای افراد انجام داد اما در مواردی که ریزش مو اکتسابی است و به علت اختلالات هورمونی بروز پیدا می‌کند، می‌توان با تنظیم هورمون‌های مسبب بیماری و یا به صورت موضعی مشکل را برطرف کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha