کنترل بیماری‌های غیر واگیر با اجرای طرح «ایراپن»مدیر مدیرکل دفتر بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت گفت: 50 درصد از افرادی که به دلیل بیماری‌های قلب و عروق از بیمارستان ترخیص می‌شوند باید پس از مرخصی آسپرین مصرف کنند زیرا احتمال بروز سکته قلبی در این اشخاص وجود دارد.

کنترل بیماری‌های غیر واگیر با اجرای طرح «ایراپن»

سلامت نیوز: کنترل بیماری‌های غیر واگیر با اجرای طرح «ایراپن»مدیر مدیرکل دفتر بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت گفت: 50 درصد از افرادی که به دلیل بیماری‌های قلب و عروق از بیمارستان ترخیص می‌شوند باید پس از مرخصی آسپرین مصرف کنند زیرا احتمال بروز سکته قلبی در این اشخاص وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس، احمد کوشا مدیر مدیرکل دفتر بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت در تشریح جزئیات طرح «ایراپن» گفت: به منظور کنترل بیماری‌های غیرواگیر افراد مستعد باید قبل از بیمار شدن مورد شناسایی قرار بگیرد و توصیه‌های لازم به فرد برای پیشگیری نیز ارائه شود.


وی با اشاره به اجرای طرح «ایراپن» به صورت پایلوت در 4 شهرستان بیان کرد: این طرح به صورت تدریجی به سراسر کشور توسعه خواهد یافت و مردم باید منتظر باشند تا طبق برنامه مراقبت‌های لازم صورت گیرد.


کوشا گفت: اقدامات تشخیصی مشاوره‌ای و آموزشی بر اساس سبک زندگی افراد صورت می‌گیرد و اگر خطر بیماری بالای سی درصد در افراد مشاهده شد برای شخص دارو تجویز می‌شود و در صورت نیاز به مراکز درمانی معرفی می‌شود.


مدیر مدیرکل دفتر بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت گفت: 50 درصد از افرادی که به دلیل بیماری‌های قلب و عروق از بیمارستان ترخیص می‌شوند باید پس از مرخصی آسپرین مصرف کنند زیرا احتمال بروز سکته قلبی در این اشخاص وجود دارد.


کوشا عنوان کرد: یکی از طرح‌های در دستور کار وزارت بهداشت تشخیص به موقع سرطان‌های مهم از جمله سرطان‌های روده بزرگ، سینه و دهانه رحم است برای کنترل بیماری‌های غیرواگیر است.


وی تصریح کرد: از آنجا که آقایان تمایل کمتری برای حضور در خانه‌های بهداشت دارند در مصوبه شورای عالی سلامت بسته خدمتی تدوین شد تا ادارات نیز سلامت کارکنان را تضمین کنند و کارمندان را برای دریافت خدمات سلامت به مراکز بهداشتی بفرستند یا اداراتی که دارای مراکز درمانی هستند روند را طبق بسته انجام دهند همچنین اداراتی که مراکز درمانی ندارند می‌توانند با خرید خدمت از بخش خصوصی خدمات دریافت کنند.


کوشا ادامه داد: تمام کارگزان نیز تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند.
وی در پایان در خصوص هدف‌گذاری انجام شده برای این طرح گفت: تا پایان برنامه ششم باید 90 درصد جمعیت کشور تخت پوشش این طرح قرار بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha