دوشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹
کد خبر: 218977

از نظر محققان میزان غذایی که می‌خورید در افزایش یا کاهش وزنتان تاثیر دارد، اما اگر باکتری‌های مفید زیادی در روده‌هایتان فعالیت کنند، پرخوری کمتر به افزایش وزنتان منجر می‌شود.

روده شما مغز دومتان است

سلامت نیوز: از نظر محققان میزان غذایی که می‌خورید در افزایش یا کاهش وزنتان تاثیر دارد، اما اگر باکتری‌های مفید زیادی در روده‌هایتان فعالیت کنند، پرخوری کمتر به افزایش وزنتان منجر می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه آتیه نو، انگار از باکتری‌های میکروسکوپی که در روده‌های شما زندگی می‌کنند کارهای زیادی ساخته است. باکتری‌های روده می‌توانند احتمال ابتلا به سرطان را افزایش یا کاهش دهند و طول عمرتان را تعیین کنند. گذشته از این، بر وضعیت سلامت روان شما هم تاثیر می‌گذارند و حتی چاق یا لاغر بودنتان را هم تعیین می‌کنند. بله! از نظر محققان میزان غذایی که می‌خورید در افزایش یا کاهش وزنتان تاثیر دارد، اما اگر باکتری‌های مفید زیادی در روده‌هایتان فعالیت کنند، پرخوری کمتر به افزایش وزنتان منجر می‌شود.


از نظر محققان یک وعده غذایی که هزار کالری دارد، همه آدم‌ها را به یک اندازه چاق نمی‌کند. به عبارت دیگر، آنها معتقدند ارزش غذاهایی که میل می‌کنید را باکتری‌های روده تعیین و مشخص می‌کنند که بدنتان تا چه اندازه تحت تاثیر کالری‌های دریافت‌شده قرار بگیرد. اما موهبت وجود این باکتری‌های مفید، به کنترل وزن شما محدود نمی‌شود. محققان معتقدند باکتری‌هایی که در روده شما زندگی می‌کنند، بر خلق و خویتان هم تاثیر می‌گذارند و وضعیت سلامت روانتان را تعیین می‌کنند. این باکتری‌ها واکنش‌های احساسی شما به رویدادهای منفی را تحت تاثیر قرار می‌دهند و علاوه بر این، بر یادگیری، حافظه و پردازش‌های حسی شما تاثیر می‌گذارند. با توجه به بررسی‌های انجام‌شده، مصرف فراورده‌های پروبیوتیک، مثل ماست، می‌تواند میزان باکتری‌های مفید روده را افزایش دهد و شما را به فردی با اندام متناسب، خلق‌وخوی متعادل و حافظه قوی تبدیل کند.

گذشته از این، محققان معتقدند گرچه برای داشتن عضله‌های قدرتمند، به مصرف غذاهای پروتئینی نیاز دارید. اما اگر بدون داشتن تحرک کافی و ورزش منظم هرروز میزان زیادی پروتئین به بدنتان برسانید، یبوست می‌گیرید. از نظر آنها، اگر تخلیه روده‌ها برایتان دشوار شده یا هنگام دفع درد و خونریزی را تجربه می‌کنید، احتمالا بدنتان از کمبود فیبر رنج می‌برد. اغلب کسانی که رژیم غذایی پروتئینی را انتخاب می‌کنند و هر روز میزان قابل‌توجهی گوشت می‌خورند، احتمالا به اندازه کافی سبزیجات برگ‌سبز حاوی فیبر و غلاتی که این ماده را در خود دارند مصرف نمی‌کنند.

منبع: forbes.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha