دوشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶
کد خبر: 218979

آیا هرگز با شریک زندگی‌تان در مورد زندگی بعد از بازنشستگی صحبت کرده‌اید؟ آیا به توافق رسیده‌اید که بعد از آن چگونه باید اوقات خود را بگذرانید؟ آیا بازنشستگی در ذهن هر دوی شما معنای یکسانی دارد؟ آیا می‌خواهید در برنامه زندگی روزانه خود تغییری ایجاد کنید؟

چند راهکار بهبود رابطه همسران بعد از بازنشستگی

سلامت نیوز: آیا هرگز با شریک زندگی‌تان در مورد زندگی بعد از بازنشستگی صحبت کرده‌اید؟ آیا به توافق رسیده‌اید که بعد از آن چگونه باید اوقات خود را بگذرانید؟ آیا بازنشستگی در ذهن هر دوی شما معنای یکسانی دارد؟ آیا می‌خواهید در برنامه زندگی روزانه خود تغییری ایجاد کنید؟


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایران بانو ضمیمه روزنامه ایران، پس از یک دوره طولانی کار و فعالیت بالاخره زمانی می‌رسد که فراغت بیشتری در اختیار دارید. همه چیز به یک‌باره تغییر می‌کند. عادت‌های زندگی و هدف‌هایتان چیزهای دیگری خواهند بود و این مسأله بشدت رابطه شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد.


بعد از بازنشستگی زندگی عادی شما تغییرات بنیادی زیادی پیدا می‌کند. بازنشستگی در تقسیم وظایف، جنس رابطه و زندگی روزمره‌تان تغییرات اساسی ایجاد می‌کند و ممکن است بعد از سال‌ها زندگی مشترک همه چیز برایتان شکل تازه‌ای پیدا کند. حتی عادات رفتاری همسرتان نیز طور دیگری نمایان
 می‌شوند.


مهم‌ترین کمکی که می‌توانید در این دوران به یکدیگر بکنید حمایت از یکدیگر است. در مورد کارهای مورد علاقه‌تان که می‌توانید در این دوران انجام دهید صحبت کنید. آیا هر دو شما تصور یکسانی از بازنشستگی دارید؟ ممکن است یکی از شما این تصور را داشته باشد که بازنشستگی به معنی استراحت در خانه است اما دیگری تصور می‌کند بازنشستگی فرصت خوبی برای مطالعه، رفتن به کلاس کامپیوتر، زبان یا هر فعالیت ذهنی دیگر است. با یکدیگر در این مورد صحبت کنید. زیرا این تغییر کوچکی نیست که خیلی زود عادی شود. ممکن است مشکلات ایجاد شده تا همیشه روی سلامت رابطه و ذهنتان اثر بگذارد.


دوستان هم می‌توانند نقش بسیار مهمی را در دوره بازنشستگی در رابطه مشترک ایفا کنند. از آنها کمک بگیرید. شاید لازم باشد با دوستان قدیمی‌تان که مدت‌هاست از آنها خبری ندارید، ارتباطی مجدد ایجاد کنید و یا دوستانی جدید پیدا کنید. با دوستان‌تان قرار شام بگذارید. با آنها به تفریح و پارک بروید. بعضی از زوج‌ها نمی‌توانند تمام مدت با هم باشند واین نشانه‌ای از وجود مشکلی نیست پس می‌توانید مقداری از زمان را برای دوستان در نظر بگیرید.


باید با هم توافق کنید که ساعاتی از روز را هر کس برای خودش باشد. مرد می‌تواند با دوستانش به پارک برود، با آنها شطرنج بازی کند و زن می‌تواند پیگیر علاقه‌مندی‌های خودش باشد. قبل از آنکه زمان بازنشستگی فرا برسد می‌توانید چند روزی آن را امتحان کنید. در مورد آن صحبت کنید و به توافق برسید که برای همدیگر محدوده‌ای خصوصی در نظر بگیرید. با این کار سلامت رابطه‌تان را حفظ می‌کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha