افت تحصیلی، تمایل نداشتن برای رفتن به مدرسه، تغییر رفتار، جویدن ناخن، كندن پوست بدن، گوشه‌گیری، چسبیدن بیش از حد به والدین، بی‌قراری، شب‌ادراری، گذاشتن انگشت در دهان و نافرمانی از دستورات والدین از مهمترین علایم وجود اضطراب در كودكان است.

سلامت نیوز:یك روان‌پزشك گفت: تمایل نداشتن كودك برای رفتن به مدرسه و چسبیدن بیش از حد به مادر از علایم وجود اضطراب در كودكان است كه نباید نسبت به آن بی‌توجه بود.

دكتر عارفه مبشر در گفت وگو با  ایسنا ، اظهار داشت: بروز اضطراب در كودكان در مقایسه با بزرگسالان متفاوت است و علایم خاص خود را دارد. ولی باید توجه داشت كه نسبت به اضطراب كودكان نباید بی‌توجه بود و والدین، كودكان مضطرب را به حال خود رها نكنند.

وی افزود: افت تحصیلی، تمایل نداشتن برای رفتن به مدرسه، تغییر رفتار، جویدن ناخن، كندن پوست بدن، گوشه‌گیری، چسبیدن بیش از حد به والدین، بی‌قراری، شب‌ادراری، گذاشتن انگشت در دهان و نافرمانی از دستورات والدین از مهمترین علایم وجود اضطراب در كودكان است.

مبشر با بیان این‌ كه دلایل مختلفی موجب بروز استرس و اضطراب در كودكان می‌شود، تصریح كرد: ژنتیك از دلایل بروز اضطراب در كودكان است و برخی كودكان بنا به دلایل ژنتیكی بیش از دیگر كودكان به استرس و اضطراب مبتلا می‌شوند.

این روان‌پزشك خاطرنشان كرد: درگیری با همسالان، وجود مشكلات خانوادگی و درگیری والدین، جدا شدن از یك دوست و یا تغییر مكان زندگی از عواملی است كه می‌تواند موجب بروز اضطراب در كودكان شود.

وی بیان كرد: علایم استرس و اضطراب اگر اندك باشد نگران‌كننده نیست ولی اگر این علایم افزایش یافت به والدین توصیه می‌شود حتما درباره كودك خود با مشاور صحبت كنند.

مبشر گفت: رفتار والدین با یكدیگر و پرخاشگری در محیط خانواده از مهمترین عواملی است كه می‌توان كودكان را مضطرب كند به همین دلیل به والدین توصیه می‌شود در مقابل كودك با هم مشاجره نكنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha