این روانپزشكان برای ارزیابی رابطه بین اختلال دو قطبی و نتایج درمان در 4041 بیمار مبتلا به افسردگی مطالعات اخیر را انجام داده‌اند.

سلامت نیوز:روانپزشكان می‌گویند: بیماران مبتلا به افسردگی كه علائم شبه روان پریشی هم دارند، مانند شنیدن صداهای اضافی در گوش و یا تصور توطئه چینی دیگران برای آنها كمتر به درمانهای ضدافسردگی پاسخ مثبت می‌دهند و درمان آنها به مراتب دشوارتر است.

به گزارش  ایسنا، این متخصصان همچنین تاكید كردند: اختلال دو قطبی با مقاومت بیماران افسرده در برابر درمان هیچ ارتباطی ندارد. در حالی كه برخی متخصصان به اشتباه تصور می‌كنند كه افسردگی مقاوم به درمان نوعی اختلال دو قطبی ناشناخته است.

به گزارش هلت دی نیوز، این روانپزشكان برای ارزیابی رابطه بین اختلال دو قطبی و نتایج درمان در 4041 بیمار مبتلا به افسردگی مطالعات اخیر را انجام داده‌اند.

دكتر روی پریس، متخصص بیمارستان عمومی ماساچوست و دانشكده پزشكی هاروارد در این باره تاكید كرد: ما متوجه شدیم كه معاینه اختلال دوقطبی در بیماران روان پریش بسیار حائز اهمیت است. بعلاوه مقاومت بیماران افسرده دربرابر درمان‌های ضد افسردگی ارتباطی با اختلال دو قطبی ندارد اما اگر علائم شبه روان پریشی در بیماران افسرده وجود داشته باشد درمان آنها به مراتب دشوارتر می‌شود.

این بررسی‌ها در مجله آرشیو روانپزشكی عمومی منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha