دوشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷
کد خبر: 219020

بیشتر والدینی که کودک در حال رشد دارند اغلب با شکایت فرزندشان از درد در استخوان‌های پا روبرو هستند.

آیا درد رشد حقیقت دارد؟

سلامت نیوز: بیشتر والدینی که کودک در حال رشد دارند اغلب با شکایت فرزندشان از درد در استخوان‌های پا روبرو هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، اگرچه این شکایت از درد پا می‌تواند هشدار دهنده باشد، اغلب جای نگرانی وجود ندارد و تنها بخشی از فرایند رشد کودک به حساب می‌آید. اما چگونه می‌توان از درد رشد کودک مطمئن شد و چگونه می‌توان به تسکین این درد در کودک کمک کرد؟

دکتر «مارنی باکر» متخصص اطفال در مرکز پزشکی Saddleback Memorial کالیفرنیا در توضیح درد رشد می‌گوید: هرچند از نظر علمی این که درد رشد در کودک از رشد سریع استخوان و ماهیچه‌ها ناشی می‌شود، اثبات نشده اما از هر پدر و مادری سوال کنید به شما می‌گوید که این دردها واقعی هستند. کارشناسان سلامت علت دقیق آن را نمی‌دانند اما احتمال می‌دهند که این درد با سطح فعالیت کودک در طول روز مرتبط است.

به گفته باکر، علائم اولیه درد رشد احساس ناراحتی در قسمت پایین پاهاست که اغلب هنگام شب شروع می‌شود و شدید و عمیق است. این درد به طورمعمول دو پا را درگیر می‌کند و باعث می‌شود کودک نتواند به خواب برود یا از خواب بلند می‌شود. درد رشد در سن نوزادی و مجدد در فاصله سنی ۸ تا ۱۲ سال در کودک ظاهر می‌شود.

درد رشد ویژگی‌های مشخصی دارد که می‌توان آن را از دیگر مشکلات متمایز کرد. این درد به طور عمومی در زانو و قسمت پایین پاها اتفاق می‌افتد اما در تمامی کودکان نقطه درد ثابتی وجود ندارد. همچنین نشانه جسمی با درد رشد همراه نیست. به بیان دیگر، در محل درد هیچ علامتی از ورم، قرمزی یا حرارت مشاهده نمی‌شود.

به گزارش مادر نیچر نت‌ورک، مارنی باکر گفت: درد رشد برای والدین هشدار دهنده و برای کودکان اذیت کننده است که می‌توان با نوازش کردن و ماساژ دادن و دادن مسکن ایبوپروفن به کودک درد او را تسکین داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha