مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو تهران با اشاره به اجرای دستورالعمل جدید گفت: این حدود مجاز، دستورالعمل سختگیرانه ای است که خودروها در کل کشور باید حتما کاتالیست ، سنسور اکسیژن و سیستم احتراق سالم تری را در خودرو داشته باشند.

اجرای دستورالعمل جدید سامانه معاینه فنی خودرو

سلامت نیوز: مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو تهران با اشاره به اجرای دستورالعمل جدید گفت: این حدود مجاز، دستورالعمل سختگیرانه ای است که خودروها در کل کشور باید حتما کاتالیست ، سنسور اکسیژن و سیستم احتراق سالم تری را در خودرو داشته باشند.

به گزارش سلامت نیوز، برنامه "صبح و گفت وگو" رادیو گفت و گو با موضوع معاینه فنی و روش های جدید و تبعات آن و با حضور دکتر نواب حسینی منش مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو در تهران و مهندس محمدحسین بازگیر ریاست سازمان حفاظت از محیط زیست شهر تهران به روی آنتن رفت.
دکتر نواب حسینی منش با بیان اینکه معاینه فنی و به تبع آن پالایش خودرو ها برای اینکه خودروهایی هرچه سالم تر بتوانند در محدوده شهری تردد کنند، خواسته همه شهروندان است، گفت: میزان آلایندگی که ما در شهر داریم بیشتر از خودروهایی نشئت می گیرد که خودمان داریم از آنها استفاده می کنیم.
وی با تاکید بر اینکه عامل همه این مشکل به صورت صد در صد مردم نیستند، بیان داشت: برای حل این مشکل باید به دستگاه های صنعتی و بالا بردن کیفیت خودروها برگردیم. در اینجاست که ما نگرانیم چرا باید هزینه همه این پاکسازی را مردم پرداخت کنند.
مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو در تهران با اشاره به اجرای دستورالعمل حدود مجاز در سامانه معاینه فنی خودرو از ساعت 18 روز گذشته، تصریح کرد: این حدود مجاز، حدود سختگیرانه ای است که خودروها را در کل کشور مجاب خواهد کرد تا حتما کاتالیست سالم، اکسیژن سنسور سالم و سیستم احتراق سالمتری را در خودروی خودشان داشته باشند.
وی با اظهار به اینکه طرح کاهش، یکی از دستاوردهای فرادستگاهی بود که با موفقیت از آبان ما سال گذشته شروع به کار کرد، در خصوص دستاوردهای این طرح عنوان کرد: امروز می بینیم با اجرای این طرح، تعداد مراجعه خودروهایی که تا به حال به مراکز معاینه فنی نرفته بودند بسیار بالا رفته است .همچنین در سال گذشته توانستیم در تهران بیش از یازده هزار تاکسی فرسوده را از رده خارج کنیم.
مهندس محمدحسین بازگیر با ذکر اینکه برای رسیدن به استانداردهای جدید که از خیلی وقت پیش مصوب شده بود ولی اجرای آنها قرار بود از این روزها شروع شود، نیاز است تا تغییراتی در خودرو صورت بگیرد، گفت: مهمتر از همه باید حتما تجهیزات کنترل کننده آلودگی نصب شود، ضمن اینکه جامعه باید به سمت ارتقای کیفیت خودروها و ارتقای وضعیت و کیفیت سوخت برود تا بخشی از این مشکل کم شود.
وی عامل عمده آلودگی هوای موجود در شهرهای بزرگی مثل تهران را خودروها دانست و بیان داشت: بخش عمده ای از این وضعیت بخاطر سیستم احتراقی خودروها است و بخشی هم بخاطر کیفیت سوخت است.
رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست شهر تهران افزود: در خصوص سوخت باید متولیان و مسئولین نظارت کنند و مکلف هستند و رسالت اجتماعی دارند که برای رفع این مشکل حساسیت لازم را داشته باشند. حدود پنج میلیون خودرو در شهر تهران وجود دارد که اگر یک مقداری مشارکت کنند و این موضوع را در اولویت شان قرار دهند، کمک بسیار شایانی به رفع مشکلات آلودگی هوا خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • قاسم فهیمی ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
    0 0
    با سلام دو ماه است که به خودروهای دو گانه سوز معاینه فنی نمی دهند.با توجه به اینکه نداشتن برگه معاینه فنی هر روز 50هزار تومان جریمه دارد و اگر خودروی در این مدت تصادف کند بیمه 30درصد از خسارت وارده را پرداخت نمی کند حال افراد کم درامد که برای صرفه جوی در مخارج ماشین دوگانه سوز خریده اند با این مشکلات چکاره باید بکنند واین هزینه ناخواسته با کیست.برای مثال اگر تصادف منجر به فوت شود که 30درصد دیه چیزی حدود 60تا70میلیون تومان می شود یک کارگر بی بضاعت چطور باید جبران این تصمیمات نسنجیده کنند.اگر مشکل کپسول گاز است که از اول چرا گذاشتند.اگر برای چک کردن هم است می توانند یک معاینه موقت دو یا سه ماه همرا با برگ تست کپسول بدهند.اگر تست مشکل نداشت انوقت معاینه را برای یک سال تمدید کنند اگر مشکل بود هم تا زمان رفع مشکل معاینه ندهند و این سابقه در سامانه تا زمان رفع نقص ثبت شود.