وقتی به گذشته می‌نگریم، می بینیم كه نسبت به گذشته برخی بزرگواری‌ها در بین گروه پزشكی كمرنگ شده است و برای اینكه رشد انسان و سلامت جامعه را داشته باشیم باید به اهرم‌های اخلاق پزشكی مسلح شویم.

سلامت نیوز:وزیر بهداشت گفت: اگر پزشكان اصول اخلاقی را رعایت كنند دیگر حركات زشت برخی بیماران را شاهد نجواهیم بود اما چالش‌های بزرگی در زمینه اخلاق پزشكی در كشور وجود دارد كه باید برای رفع آنها برنامه‌ریزی و طراحی مناسبی داشته باشیم.

به گزارش  فارس، مرضیه وحید دستجردی در نشست شورای عالی اخلاق پزشكی كه صبح امروز در وزارت بهداشت برگزار شد اظهار داشت: در زمینه اخلاق پزشكی باید فعالیت‌های بزرگی انجام شود و فكر نمی‌كنیم كسی باشد كه به وجود چالش‌های كنونی اخلاق پزشكی در كشور معتقد نباشد.

وی افزود: لازم است برای اخلاق پزشكی در كشور برنامه‌ریزی و طراحی مناسبی داشته باشیم تا مردم به عنوان خدمت‌گیرندگان نظام سلامت و نیروی انسانی وزارت بهداشت از بركات آن بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینكه در پی ایجاد مدینه فاضله در نظام سلامت خود هستیم تصریح كرد: در حال حاضر متأسفانه رشد اخلاق بر پایه رشد علمی انجام نشده است و امیدوارم تعهدات اخلاقی هر چه سریعتر توسط نظام سلامت، جامع عمل بپوشد.

وزیر بهداشت گفت: وقتی به گذشته می‌نگریم، می بینیم كه نسبت به گذشته برخی بزرگواری‌ها در بین گروه پزشكی كمرنگ شده است و برای اینكه رشد انسان و سلامت جامعه را داشته باشیم باید به اهرم‌های اخلاق پزشكی مسلح شویم.

وی افزود: برخی حركات زشت نسبت به دریافت‌كنندگان خدمات را شاهد هستیم كه اگر اخلاق پزشكی نهادینه شود دیگر با چنین مشكلاتی روبه‌رو نخواهیم شد.

در ادامه این مراسم محمدباقر لاریجانی، رئیس شورای سیاستگذاری وزارت بهداشت با بیان اینكه اخلاق پزشكی در حوزه‌های آموزشی تحقیقاتی و درمانی مهم است گفت: در حوزه پژوهش در اخلاق پزشكی در منطقه پیشرو هستیم و در حال حاضر تیمی در زمینه اخلاق پرستاری كار می‌كند كه قبل از پایان امسال به نتیجه خواهد رسید.

وی گفت: بعد از یك دهه از پرداختن به اخلاق پزشكی در كشور باید دید كه چه زمینه‌هایی از آن را اجرا نكرده‌ایم.
همچنین باید تصریح كرد كه اخلاق پزشكی با علوم دیگر اختلاف ماهوی دارد و ما می‌توانیم با توجه به دین مبین اسلام و نگاه شیعی به آن مرجعیت دنیا را به دست بگیریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha