چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۶
کد خبر: 21907

مژه‌ها زمانی كه ریزش می‌كنند، دیر رشد می‌كنند و استفاده از مواد آرایشی و فرموژه‌ها موجب بیماری‌های ناحیه پلك مانند گل مژه و عفونت‌های مختلف و ریزش مژه می‌شود.

سلامت نیوز: یك متخصص پوست و مو گفت: استفاده از مواد آرایشی و فرموژه‌ها موجب بروز بیماری‌های ناحیه پلك مانند گل مژه و عفونت‌های مختلف و ریزش مژه می‌شود.

مریم انصار در گفت‌و‌گو با  فارس، افزود: مژه‌ها زمانی كه ریزش می‌كنند، دیر رشد می‌كنند و استفاده از مواد آرایشی و فرموژه‌ها موجب بیماری‌های ناحیه پلك مانند گل مژه و عفونت‌های مختلف و ریزش مژه می‌شود.

وی گفت: گاهی التهابات لبه پلك‌ها ناشی از بیماری موضعی یا داخلی نیست و صرفاً به علت ضربه و آسیب از جمله مالش شدید پلك‌ها رخ می‌دهد.

این متخصص پوست و مو اضافه كرد: حساسیت به وسایل آرایشی مختلف از جمله سایه چشم، خط چشم و به ویژه ریمل موجب التهابات پلك چشم می‌شود.

انصار گفت: مواد آرایشی كه ضدآب هستند و شستن آنها به آسانی صورت نمی‌گیرد، این مواد باعث حساسیت تماسی یا آلرژیك شده و التهاب لبه پلك‌ها را به همراه دارد و موقع شست‌وشو باعث مالش شدید مژه‌ها و پلك‌ها می‌شوند كه در هر دو صورت، بیمار با ریزش مژه‌ها مواجه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha