رئیس انجمن مراقبت‌های ویژه ایران با گلایه از لغو روند الکترونیکی هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی گفت: انتخابات باید ابطال شود، زیرا به شعور جامعه پزشکی توهین شده است.

عذرخواهی، مشکل انتخابات نظام پزشکی را حل نمی‌کند

سلامت نیوز:رئیس انجمن مراقبت‌های ویژه ایران با گلایه از لغو روند الکترونیکی هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی گفت: انتخابات باید ابطال شود، زیرا به شعور جامعه پزشکی توهین شده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛،علی امیر سوادکوهی رئیس انجمن مراقبت‌های ویژه ایران با اشاره به اینکه جامعه پزشکی نیازمند یک نظام پزشکی با پشتوانه قوی و محکم است؛ اظهار کرد: این پشتوانه از طریق مشارکت حداکثری جامعه پزشکی در انتخابات نظام پزشکی حاصل می‌شود و با اختلالی که در روند برگزاری انتخابات به شیوه الکترونیک حاصل شد بسیاری از پزشکان موفق به رای دادن نشدند.

وی افزود: سازمان نظام پزشکی از جایگاه واقعی خود فاصله گرفته و افت داشته است بنابراین برای این که به استقلال و خودکفایی برسد نیازمند آراء قوی و حضور همه جانبه آحاد پزشکی در انتخابات است.

وی با بیان اینکه قبل از برگزاری انتخابات نظام پزشکی متولیان امر عنوان کرده بودند که تمامی زیرساخت‌های لازم برای انتخابات الکترونیک فراهم است و حتی بصورت پایلوت آن را به مرحله آزمایش و اجرا گذاشته اند؛ ادامه داد: لغو روند برگزاری انتخابات نظام پزشکی به صورت الکترونیک توهین به شعور جامعه پزشکی بود، زیرا در جلسه‌ای که چند روز قبل از برگزاری انتخابات برگزار شده بود مسئولان وزارت بهداشت این اطمینان را دادند که هیچ مشکلی در روند برگزاری انتخابات به شیوه الکترونیک وجود ندارد، اما در عمل خلاف این موضوع ثابت شد.

رئیس انجمن مراقبت‌های ویژه ایران تصریح کرد: وقتی از نظر امنیتی این اطمینان به جامعه پزشکی داده می‌شود که روند برگزاری انتخابات نظام پزشکی به شیوه الکترونیک هیچ مشکلی ندارد و ساعتی پس از شروع انتخابات روند رای دهی به شیوه الکترونیک متوقف می‌شود به این معناست که عمدا از آن چه که موجود است نمی‌خواهند جامعه پزشکی استفاده کنند.

سوادکوهی با گلایه از این که ناظر و اجرا کننده انتخابات نباید یکی باشد؛ اظهار کرد: جامعه پزشکی دل چرکین است و با عذرخواهی صرف نمی‌توان این دلخوری را برطرف نمود و در حالی این مشکل رخ داده است که ناظر انتخابات نظام پزشکی خود اجرا کننده آن هم بوده است در حالی که باید نظارت مردمی باشد یعنی نمایندگان مردم در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مسئولیت نظارت بر این انتخابات را بر عهده می‌گرفتند.

وی گفت: هفتمین انتخابات سازمان نظام پزشکی باید ابطال شود تا همه آحاد جامعه پزشکی که بواسطه لغو روند رای دهی الکترونیک نتوانستند در آن شرکت کنند دوباره فرصت حضور در این انتخابات مهم را بیابند.

رئیس انجمن مراقبت‌های ویژه ایران یادآور شد: اگر خواستار این هستیم که سازمان نظام پزشکی یک NGO باقی بماند و استقلال صنفی و پشتوانه خود را به واسطه آراء جامعه پزشکی حفظ کند باید انتخابات انجام شده باطل اعلام شود و ناظر و اجراکننده انتخابات هم کاملا جدا از هم باشند


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha