قائم مقام وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشكی با حضور در نخستین همایش كشوری مبارزه با قاچاق تجهیزات پزشكی در شیراز ، گفت: در حال حاضر بخش عمده ای از تشخیص و درمان در حیطه علوم پزشكی به تجهیزات وابسته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشكی شیراز دكتر متولیان افزود: بر این اساس توجه به پیشگیری از قاچاق در این عرضه ضروری است. وی اظهار داشت : واردات تجهیزات پزشكی به كشور به یك میلیارد دلار رسیده است.
دكتر متولیان گفت : برای ورود تجهیزات پزشكی به كشور فناوری های جدید ارزیابی می شوند و اطلاعات مورد نیاز از مقاله های علمی كسب می گردند و در نهایت در زمینه اجازه ورود تصمیم گیری می شود.
وی افزود : شركتها برای وارد كردن تجهیزات پزشكی مورد ارزیابی قرار می گیرند تا براساس توانایی هایشان در خرید و ارایه خدمات پشتیبانی ، اجارزه ارایه كالا را داشته باشند. دكتر متولیان تاكید كرد : مبارزه با قاچاق تجهیزات پزشكی نیاز به همكاری همه جانبه ای دارد.
قائم مقام رییس دانشگاه علوم پزشكی شیراز نیز گفت: مبارزه با قاچاق كالاهای پزشكی به دلیل اینكه با سلامت مردم سر و كار دارد دارای اهمیت بیشتری است.
دكتر فتاحی افزود : كنترل نشدن قاچاق كالاهای پزشكی برای مردم و نظام سلامت فاجعه است. وی اظهار داشت : دربسیاری از نقاط دنیا تجهیزات پزشكی جزیی از چرخه درمان است و در ارایه گزارشهای مختلف از جمله اندوسكوپی نام و مشخصات دستگاه مورد استفاده هم ذكر می شود و تعرفه ها براساس این مشخصات تعیین می شونداما متاسفانه در كشور ما چنین برنامه هایی وجود ندارد.
رییس اداره تجهیزات پزشكی دانشگاه علوم پزشكی شیراز نیز گفت : اطلاع رسانی به مصرف كنندگان ، عرضه و تولید كنندگان و سیستم درمانی در زمینه استفاده از تجهیزات پزشكی مجاز ، ضروری است.
دكتر ابوالفضل هاشمی افزود : براین اساس اطلاعات مورد نیاز فروشندگان و خریداران درمحلهای عرضه كالاهای پزشكی نصب شده است و مردم باید با توجه به آنها خرید نمایند.
وی اظهار داشت : در نخستین همایش كشوری و كارگاه آموزشی مبارزه با قاچاق تجهیزات پزشكی حدود 400 نفر از دانشگاههای علوم پزشكی همدان ،‌كردستان ، سیستان و بلوچستان ، بوشهر ، بندرعباس ، خوزستان ، فسا و جهرم حضور داشتند و با آخرین دستورالعملها در زمینه تجهیزات پزشكی آشنا شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha