چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۱
کد خبر: 21915

كمر درد و گردن درد در بین مردم شایع است كه هر فرد در طول عمر خود حداقل یكبار به آن دچار می‌شود. مردم برای درمان به فیزیوتراپ‌ها مراجعه می‌كنند و در مواقعی نیاز به خدمات توانبخشی دارند.

سلامت نیوز: رئیس بیمارستان شهید چمران گفت: 80 درصد افراد در طول عمر خود به درد كمر و گردن دچار می‌شوند.

به گزارش  فارس، محمد تقی حلی ساز امروز در چهاردهمین كنگره طب فیزیكی توانبخشی و الكترودیاگنوز كه در تالار امام خمینی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی برگزار شد افزود: حدود 80 درصد افراد حداقل یكبار در طول عمر به درد كمر و گردن دچار می‌شوند.

وی گفت: كمر درد و گردن درد در بین مردم شایع است كه هر فرد در طول عمر خود حداقل یكبار به آن دچار می‌شود. مردم برای درمان به فیزیوتراپ‌ها مراجعه می‌كنند و در مواقعی نیاز به خدمات توانبخشی دارند.

رئیس بیمارستان شهید چمران افزود: در كل متخصصان طب فیزیكی و توانبخشی در 3 محور فعالیت می‌كنند، كه محور اول مربوط به بعد تشخیص است.

حلی ساز افزود: ابتلا به درد یكی از عواملی است كه بیماران به فیزیوتراپ‌ها مراجعه می‌كنند در این زمینه بیماران تحت درمان‌های فیزیوتراپی و دارویی قرار می‌گیرند. در فیزیوتراپی از عوامل فیزیكی مانند آب، گرما، سرما، الكتریسیته و امواج برای درمان بیماران استفاده می‌كنند.

وی گفت: فیزیوتراپی در زمینه درمان دردهای كمر نیز موثر است كه برخی مواقع به جای انجام عمل جراحی با فیزیوتراپی و ورزش، بیمار توانایی خود را به دست می‌آورد.

رئیس بیمارستان شهید چمران افزود: خوشبختانه بیشتر این درمان‌ها تحت پوشش بیمه قرار دارند هر چند كه برخی درمان‌ها مانند لیزر درمانی در فیزیوتراپی از این وضعیت برخوردار نیستند. البته چالش‌هایی با سازمان‌های بیمه‌گر در زمینه بستری بیماران نیازمند به طب فیزیكی و توانبخشی داریم و باید برای این سازمان‌ها دلایل محكمی در مورد بستری آنها داشته باشیم.

دبیر علمی چهاردهمین كنگره طب فیزیكی توانبخشی و الكترودیاگنوز اضافه كرد: متخصص طب فیزیكی و توانبخشی محدود و در سطح كشور پراكنده هستند.

وی گفت: كمتر از 300 متخصص طب فیزیكی و توانبخشی در كشور وجود دارند و دانشگاه‌های بقیه‌الله (عج)، ارتش، شیراز، تبریز، شهید بهشتی، اصفهان و ایران در این زمینه دانشجو می‌پذیرند اما تعداد دانشجویان این رشته بسیار اندك است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha