سمینار دو روزه آشنایی با مبانی حاكمیت بالینی با حضور فعالان و ارگانهای وابسته به حوزه سلامت در دانشگاه علوم پزشكی شیراز برگزار شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشكی شیراز رییس این دانشگاه با حضور در این سمینار ، گفت : به منظور به دست آوردن نتیجه بهتر باید مسیر مدیریت را تغییر دهیم.
دكتر محمد هادی ایمانیه افزود : در حال حاضر در برخی موارد ما مدیران برای رفع یك مشكل كه ریشه ای نیست وقت زیادی می گذرایم در حالیكه حاضر به اختصاص وقت كمی برای رفع مشكلات ریشه ای نیستیم. وی اظهار داشت : باید سعی كنیم وقتی را كه به عنوان هزینه صرف می كنیم بیشترین اثربخشی را داشته باشد.
دكتر ایمانیه گفت : حاكمیت بالینی دارای اهمیت ویژه ای است كه فعالان حوزه سلامت باید در راستای آموزش و اجرایی كردن آن تلاش كنند. وی با اشاره به اینكه حاكمیت بالینی چارچوبی است كه در قالب آن موظف به ارتقای كیفیت مستمر خدمات در حوزه سلامت هستیم ، بیان كرد : برنامه های مربوط به حاكمیت بالینی در كل كشور آموزش داده می شوند و با توجه به اهمیت ویژه ای كه دارند باید مورد استفاده قرار گیرند. دكتر ایمانیه گفت: توقعات مردم از حوزه سلامت نسبت به سایر حوزه ها متفاوت است به گونه ای كه بیشتر نارضایتی مردم از این عرصه به دلیل پرداختهای مالی به مراكز درمانی است. وی اظهار داشت : مردم با رضایت مبلغ بالایی را در بیمارستانهای خصوصی پرداخت می كنند اما پرداخت های بسیار كمتر در بیمارستانهای دولتی آنها را ناراضی می كند.
دكتر ایمانیه گفت : هر روز حداقل 20 نامه از استانداری دریافت می كنم كه براساس آنها افرادی تقاضای تخفیف در هزینه درمان خود را دارند. وی اظهار امیدواری كرد در برنامه پنجم توسعه 10 درصد از كل اعتبارات صرفه جویی شده از هدفمند شدن یارانه ها به حوزه سلامت اختصاص یابد تا شاید بخشی از مشكلات را رفع كند.
دكتر ایمانیه تصریح كرد : هیچ سازمانی نیست كه مردم برای پرداخت هزینه به آنها ، چانه زنی كنند ولی در مراكز درمانی این كار انجام می شود.
دكتر تویسركان منش ، كارشناس ارتقای كیفیت در مراكز درمانی نیز گفت : در یك دوره فشرده سه ماهه تمامی دانشگاه های علوم پزشكی كشور و تابع در مورد موضوع حاكمیت بالینی آموزش می بینند. وی افزود : پس از برگزاری این دوره از دانشگاههای علوم پزشكی خواسته می شود كه به ازای هر بیمارستان تابعه یك برنامه عملیاتی ارایه دهند. دكتر تویسركان منش اظهار داشت : حاكمیت بالینی مدل جدیدی را برای مراكز درمانی ارایه نمی كند بلكه چارچوبی است برای نظم بخشیدن به فعالیتهایی كه در حال انجام است.
رییس مركز مطالعات و توسعه دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی نیز گفت: هدف از اجرای حاكمیت بالینی ارایه با كیفیت ترین خدمات در سیستم سلامت است.
دكتر یزدانی افزود : در حال حاضر منابع به دلیل محدودیت باید به گونه ای استفاده شوند كه برای هیچ بیماری مشكل ایجاد نشود.
گفتنی است سمینار 2 روزه آموزشی آشنایی با مبانی حاكمیت بالینی از 17 آذرماه در شیراز آغاز شده و دانشگاههای علوم پزشكی فسا ، جهرم ، یاسوج و سازمانهای مربوط به حوزه سلامت از جمله پزشكی قانونی ، بیمه ها و سازمان نظام پزشكی در آن حضور دارند.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha