بدن زنان به هنگام زایمان بیشترین میزان درد را تحمل می کند. گزاره ای آشنا که اغلب افراد بارها و بارها در زندگی خود شنیده اند؛ اما این جمله آشنا تا چه حد صحت دارد؟ آیا دردی شدیدتر از درد زایمان وجود ندارد؟

کدام بیماری، دردی شدیدتر از درد زایمان به بدن وارد می کند؟

سلامت نیوز: بدن زنان به هنگام زایمان بیشترین میزان درد را تحمل می کند. گزاره ای آشنا که اغلب افراد بارها و بارها در زندگی خود شنیده اند؛ اما این جمله آشنا تا چه حد صحت دارد؟ آیا دردی شدیدتر از درد زایمان وجود ندارد؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا زندگی، درست است که موقع زایمان طبیعی میزان بسیار بالایی از درد به بدن زنان وارد می شود؛ اما پزشکان عقیده دارند که این تنها یک فرضیه اثبات نشده است. بر اساس یافته های به دست آمده از آخرین مطالعات انجام شده، درد ناشی از سنگ کلیه به مراتب سخت تر و سنگین تر از درد زایمان است.

در این تحقیق، پزشکان زنانی که هر دو تجربه زایمان طبیعی و سنگ کلیه را داشته اند مورد پرسش قرار داده اند؛ و جالب اینجاست که تمامی آنها درد سنگ کلیه را بسیار سخت و شدیدتر توصیف کرده اند. این در حالی است که اغلب مردانی که سنگ داشته اند گمان می کنند، آنچه آنها تحمل کرده اند حتی اندکی هم به درد زایمان نزدیک نبوده است. در واقع به نظر مردان هیچ دردی قابل قیاس با درد زایمان نیست.

این مسئله از آن جهت دارای اهمیت است که سنگ کلیه به یکی از بیماری های رایج زندگی امروز بدل شده است؛ بیماری که در کنار عوارض مختلف میزان بالایی از درد را به بدن انسان تحمیل می کند؛ و همین حد از فشار بدنی می تواند آسیب های بسیاری به دنبال داشته باشد. بنابراین بهتر آن است که پیش از هر چیز مانع ابتلا به این مشکل شویم؛ داشتن سبک زندگی سالم، همراه با تحرک، تغذیه سالم و تحرک بالا راهی برای جلوگیری از بروز چنین مشکلی.

منبع CNN

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha