رییس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران از چاپ 400 مقاله علمی توسط اعضای هیات علمی این دانشکده در نشریات خارجی خبر داد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از وب دا دکتر علیرضا مصداقی نیا با اعلام تولید بیش از 500 مقاله توسط اعضای هیات علمی دانشكده بهداشت در سال 88، از انتشار تنها 77 مورد آن در مجلات داخل دانشكده و چاپ بیش از 400 مقاله در مجلات خارج از دانشكده خبر داد.

وی همچنین از تولید 524 مقاله در سال 88 خبر داد و گفت: دانشكده بهداشت 130 عضو هیات علمی دارد كه سرانه تولید مقاله به ازای هر هیات علمی به عدد 4 رسیده است كه این رقم درخشانی است و مورد تشویق و توجه ریاست محترم دانشگاه و وزیر محترم قرار گرفته است.

وی با اشاره به تصور نادرستی كه درخصوص افزایش تعداد مقالات دانشكده وجود دارد گفت:  با توجه به اینكه دانشكده بهداشت به چاپ 9 مجله علمی پژوهشی كمك می كند تصور می شود كه آمار تولید مقالات آن به خاطر انتشار در این مجلات است در حالی كه تنها 77 مقاله (6/14 درصد) در مجلات داخل دانشكده چاپ می شود.

رییس دانشكده بهداشت، با اعلام انتشار 85 درصد مقالات در مجلات خارج از دانشكده گفت: 447 مقاله اعضای هیات علمی در مجلات داخلی و بین المللی خارج از دانشكده به چاپ می رسد.

وی به بیان توضیحات بیشتر درخصوص مجلات دانشكده پرداخت گفت: از 9 مجله علمی پژوهشی كه دانشكده به انتشار آن كمك می كند 5 مجله انگلیسی زبان است  كه 4 مورد از ان در ISI نمایه می شود و 4 مجله دیگر نیز به زبان فارسی منتشر می شود.

دكتر مصداقی نیا، دانشكده بهداشت را همواره در حال تحول و نوآوری دانست و گفت: این دانشكده از هیات علمی نخبه و قوی برخوردار است كه باعث شده تولیدات علمی آن نسبت به سایر دانشكده های دانشگاه و دیگر دانشگاه ها رقم بالایی باشد.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha