محمدحسین قربانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درباره آخرین وضعیت انتخابات نظام پزشکی، افزود: بعد از اعلام نتایج اولیه، کاندیداها حق داشتند تا دو روز اعتراضات خود را به هیات های نظارت حوزه های انتخابیه اعلام کنند؛ بعد از آن نیز تا فردا هیات های نظارت شهرستان ها فرصت دارند نظرات نهایی خود را اعلام کنند.

نتایج شکایات کاندیداهای نظام پزشکی تا ۱۱ مرداد اعلام می‌شود

سلامت نیوز: محمدحسین قربانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درباره آخرین وضعیت انتخابات نظام پزشکی، افزود: بعد از اعلام نتایج اولیه، کاندیداها حق داشتند تا دو روز اعتراضات خود را به هیات های نظارت حوزه های انتخابیه اعلام کنند؛ بعد از آن نیز تا فردا هیات های نظارت شهرستان ها فرصت دارند نظرات نهایی خود را اعلام کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت، نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: با وجود همه این فضاهای درنظر گرفته شده، بازهم قانونگذار مهلتی را برای اعتراض کاندیداها در نظر گرفته به گونه ای که از 5 مرداد تا 7 مرداد این افراد می توانند اعتراض خود را به هیات مرکزی نظارت بر انتخابات در تهران ارسال کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه اعتراض کاندیداها با دقت بررسی می شود، تصریح کرد: از منظر قانون تا 11 مردادماه نتیجه نهایی مبنی بر تایید انتخابات و تصمیم گیری برای رسیدگی به شکایات اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه اغلب اعتراض ها حول سه محور قرار داشت، یادآور شد: اعتراض به عدم برگزاری انتخابات الکترونیک و تبلیغات خلاف قانون از جمله اعتراض های کاندیداها بود.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات نظام پزشکی، تاکید کرد: همچنین برخی اعتراض ها برای بازبینی و شمارش مجدد آرا بود که البته این حق قانونی کاندیدا است که بر اساس آن قانون نیز با شفافیت آن را اعلام کرده است لذا اگر اگر هیات های نظارت مرکزی و شهرستان ها به این موضوع برسند که تخلفی شده و حقی تضییع شده، بازبینی آغاز خواهد شد و کاندیدا این حق را دارند که یک نماینده از کاندیداها در هنگام بازشماری در پای صندوق ها داشته باشند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha