چهارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۱
کد خبر: 219251

با ناامن‌ترین شهرهای جهان آشنا شوید.

خطرناک‌ترین شهرهای جهان

سلامت نیوز:با ناامن‌ترین شهرهای جهان آشنا شوید.

به گزارش سلامت نیوز ، فرادید نوشت: «سال گذشته در پی اعتراضات جهانی، تحولات اقتصادی، تغییرات رهبری و کودتاها برخی از خطرناک‌ترین شهرهای جهان به نحوی خطرناک‌تر شدند. دلایل متفاوتی برای سطح بالای خشونت در این شهرها وجود دارد؛ از جمله سیاست، گانگستر یا اتخاذ استراتژی‌ها و قوانین غلط.

۲۶. بالتیمور، آمریکا

قتل در هر ۱۰۰ هزار نفر: ۵۱.۱

قتل در سال ۲۰۱۶: ۳۱۸

جمعیت: ۶۲۱,۸۴۹

رتبه سال قبل: ۱۹

با این که بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۶ میزان کشت و کشتار در بالتیمور کاهش یافت اما هنوز هم یکی از پرخشونت‌ترین شهرهای دنیاست. این مشکل سبب شد شهردار شهر طرح سیستم پیشرفته‌ای ارائه دهد که برای تشخیص محل دقیق شلیک اسلحه به پلیس کمک کند.

در سال ۲۰۱۷ میزان خشونت به حد بی‌سابقه‌ای رسید. تا اوایل ماه جولای ۱۸۴ نفر به قتل رسیدند که در بیست‌وپنج سال گذشته بی‌سابقه بوده است. آمار این شهر به‌ روزی یک قتل نزدیک می‌شود.

۲۵. ماسیو، برزیل

قتل در هر ۱۰۰ هزار نفر: ۵۱.۸

قتل در سال ۲۰۱۶: ۵۲۹

جمعیت: ۱,۰۲۱,۷۰۹

رتبه سال قبل: ۱۸

اولین شهر برزیل در این لیست ماسیو است. مناطق شمال شرقی برزیل به خشونت و ناامنی شهرت دارند اما به نظر می‌رسد ماسیو در مسیر درست قدم برمی‌دارد. در سال ۲۰۱۶، میزان کشت و کشتار در این شهر از ۵۵.۶۳ به ۵۱.۸ کاهش یافت.

۲۴. کولیاچان، مکزیک

قتل در هر ۱۰۰ هزار نفر: ۵۱.۸

قتل در سال ۲۰۱۶: ۴۶۹

جمعیت: ۹۰۵,۲۶۵

رتبه سال قبل: ۱۷

این شهر که خانه "کارتل سینالوآ" و رهبر سابقش "ال چپو" است، نسبت به سال گذشته میزان خشونت کمتری را تجربه کرد اما هنوز هم راه زیادی در پیش دارد.

۲۳. گواتمالاسیتی، گواتمالا

قتل در هر ۱۰۰ هزار نفر: ۵۲.۷

قتل در سال ۲۰۱۶: ۱,۵۹۶

جمعیت: ۳,۰۲۶,۷۲۹

رتبه سال قبل: ۲۵

گواتمالاسیتی یکی از بزرگ‌ترین شهرهای این لیست است که میزان قتل و خشونت به میزان زیادی در آن افزایش یافت. البته با وجود این افزایش باز هم فاصله زیادی با خشونت‌های بی‌سابقه‌ دهه ۱۹۹۰ دارد. در آن دوران میزان قتل ۱۰۱ در هر ۱۰۰ هزار نفر بود.

۲۲. تیخوانا، مکزیک

قتل در هر ۱۰۰ هزار نفر: ۵۳.۱

قتل در سال ۲۰۱۶: ۸۷۱

جمعیت: ۱,۶۴۱,۵۷۰

رتبه سال قبل: ۳۵

پس از دوره‌ای تقریباً آرام، اکنون میزان کشتار در این کلانشهر مرزی به بالاترین سطح در پنج سال گذشته رسیده است. رشد سریع خشونت در یکی از مشهورترین شهرهای مکزیک یک دلیل اصلی دارد: درگیری و خشونت میان کارتل‌های مواد مخدر که از آغاز جنگ مواد مخدر مکزیک در سال ۲۰۰۶ بالا گرفت.

۲۱. کالی، کلمبیا

قتل در هر ۱۰۰ هزار نفر: ۵۴

قتل در سال ۲۰۱۶: ۱,۳۵۸

جمعیت: ۲,۵۱۴,۷۵۹

رتبه سال قبل: ۱۰

سال گذشته میزان کشتار در کالی تقریباً ۱۶درصد کاهش یافت. با این که یکی از خطرناک‌ترین شهرهای جهان است اما در مسیر خوش‌بینانه‌ای قرار دارد و به پایین‌ترین میزان جرائم در سال‌های اخیر رسیده است.

۲۰. سالوادور، برزیل

قتل در هر ۱۰۰ هزار نفر: ۵۴.۷

قتل در سال ۲۰۱۶: ۲,۱۸۰

جمعیت: ۳,۹۸۴,۵۸۳

رتبه سال قبل: ۱۴

سال گذشته میزان قتل و کشتار در این شهر ۵۵ نفر (از هر ۱۰۰ هزار نفر) بود که این میزان در سال جاری کاهش یافت اما این شهر هنوز هم یکی از ناامن‌ترین‌هاست. دلیل ناامنی بالا این است که افزایش تدابیر امنیتی در ریودوژانیرو و سائوپائولو گروه‌های جنایکتار برزیل را به سمت قسمت شمالی کشور کشاند.

۱۹. کاموس دوس گویتاکازز، برزیل

قتل در هر ۱۰۰ هزار نفر: ۵۶.۵

قتل در سال ۲۰۱۶: ۲۷۵

جمعیت: ۴۸۷,۱۸۶

رتبه سال قبل: ۳۹

سال گذشته میزان جرم و جنایت در این شهر ۳۶ درصد افزایش یافت. اقتصاد این شهر عمدتاً به استخراج نفت وابسته است. در پی رسوایی فساد مالی "پتروبراس" برزیل، نرخ اشتغال سقوط کرد که می‌تواند دلیل خوبی برای توجیه بخشی از جرائم این شهر باشد.

۱۸. کومانا، ونزوئلا

قتل در هر ۱۰۰ هزار نفر: ۵۹.۳

قتل در سال ۲۰۱۶: ۲۶۶

جمعیت: ۴۴۸,۵۰۷

رتبه سال قبل: ۲۴

جایگاه کومان در این لیست ۶ رتبه بالاتر رفت. بنا به گزارش‌ها جرائم مرتبط با گرسنگی یکی از دلایل اصلی افزایش خشونت در این شهر است.

۱۷. بارکیسیمتو، ونزوئلا

قتل در هر ۱۰۰ هزار نفر: ۵۹.۴

قتل در سال ۲۰۱۶: ۷۸۵

جمعیت: ۱,۳۲۲,۰۶۸

رتبه سال قبل: ۲۰

این شهر از رتبه ۲۰ به رتبه ۱۷ رسید. در بارکیسیمتو مؤسسات تحصیلات عالی در حال افزایش‌اند و همواره تمرکزی تاریخی بر تحصیلات آکادمیک و موسیقی داشته‌اند. جای تعجب است که چرا میزان جرائم در این شهر بالا می‌رود.

۱۶. ویتوریا دا کونکوئیستا، برزیل

قتل در هر ۱۰۰ هزار نفر: ۶۰.۱

قتل در سال ۲۰۱۶: ۲۰۸

جمعیت: ۳۴۶,۰۶۹

رتبه سال قبل: ۳۶

کوچک‌ترین شهر آمریکای جنوبی در این لیست، نسبت به سال قبل صعود دو رقمی داشت.

۱۵. فیرا دی سانتانا، برزیل

قتل در هر ۱۰۰ هزار نفر: ۶۰.۲

قتل در سال ۲۰۱۶: ۳۷۵

جمعیت: ۶۲۲,۶۳۹

رتبه سال قبل: ۲۷

با این که این شهر مقصد مورد علاقه توریست‌ها برای شرکت در فستیوال‌های گوناگون است اما با افزایش میزان جرائم در لیست ۱۵ شهر خطرناک جهان قرار گرفت.

۱۴. سنت‌لوئیس، آمریکا

قتل در هر ۱۰۰ هزار نفر: ۶۰.۴

قتل در سال ۲۰۱۶: ۱۸۸

جمعیت: ۳۱۱,۴۰۴

رتبه سال قبل: ۱۵

در خطرناک‌ترین شهر آمریکا، جرم و جنایت رو به افزایش است. آن‌ قدر شرایط وخیم است که دولت مرکزی مجبور به دخالت شد. اخیراً، فرماندار ایالت میزوری طرحی برای کاهش جرائم و مبارزه با قاچاق مواد پیشنهاد داد.

۱۳. کیپ‌تاون، آفریقای جنوبی

قتل در هر ۱۰۰ هزار نفر: ۶۰.۸

قتل در سال ۲۰۱۶: ۲,۴۳۴

جمعیت: ۴,۰۰۵,۰۰۰

رتبه سال قبل: ۹

نرخ جرائم در این شهر ۷ درصد کاهش یافت و از لیست ۱۰ شهر خطرناک جهان خارج شد. کیپ‌تاون برای مبارزه با جرائم استراتژیِ جدیدی اتخاذ کرد: تربیت و آموزش یک گروه امنیتی ویژه که با نقض قانون در محله‌های خطرناک شهر مبارزه کنند.

۱۲. آراکاخو، برزیل

قتل در هر ۱۰۰ هزار نفر: ۶۲.۸

قتل در سال ۲۰۱۶: ۵۸۹

جمعیت: ۹۳۸,۵۵۰

رتبه سال قبل: ۳۸

این شهر یکی از مکان‌های تمرینِ ورزشکاران در طول بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ بود که اکنون شاهد افزایش قابل‌توجه نرخ جرائم است.

۱۱. بلم، برزیل

قتل در هر ۱۰۰ هزار نفر: ۶۷.۴

قتل در سال ۲۰۱۶: ۱,۶۳۳

جمعیت: ۲,۴۲۲,۴۸۱

رتبه سال قبل: ۲۶

شهر دیگری در برزیل که در بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۶، پنجاه‌ درصد رشد جرائم داشت. در پی این رشد غیر منتظره، فرماندار پارا اعلام کرد جرائم با دخالت مستقیم پلیس شهری و نظامی پیگیری خواهند شد.

۱۰. ناتال، برزیل

قتل در هر ۱۰۰ هزار نفر: ۶۹.۶

قتل در سال ۲۰۱۶: ۱,۰۹۷

جمعیت: ۱,۵۷۷,۰۷۲

رتبه سال قبل: ۱۳

با افول به جایگاه دهم، ناتال بدترین و ناامن‌ترین شهر برزیل است. میزان جرائم از ۶۰ قتل (در ۱۰۰ هزار نفر) به ۷۰ قتل رسید. این افزایش شاید به دلیل خشونت میان زندان در سال گذشته باشد.

۹. والنسیا، ونزوئلا

قتل در هر ۱۰۰ هزار نفر: ۷۲

قتل در سال ۲۰۱۶: ۱,۱۲۴

جمعیت: ۱,۵۶۰,۵۸۶

رتبه سال قبل: ۷

نرخ جنایات در این شهر در سال ۲۰۱۶ فرق اختلاف چندانی با سال ۲۰۱۵ نداشت و هنوز هم یکی از ناامن‌ترین شهرهای جهان است. نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهور کشور، برای مقابله با جرائم کابینه خود را تغییر داد و تسلط نظامی بر کشور را عمیق‌تر کرد.

۸. سیوداد گویانا، ونزوئلا

قتل در هر ۱۰۰ هزار نفر: ۸۲.۸

قتل در سال ۲۰۱۶: ۷۲۷

جمعیت: ۸۷۷,۵۴۷

رتبه سال قبل: ۱۱

افزایش ناآرامی‌های سیاسی و عدم رشد صنایع، افزایش خشونت را دربرداشته است. دولت نیز اخیراً موضع نظامی سختی در قبال معترضین گرفته و آن‌ طور که معلوم است قصد تغییر رویکرد ندارد.

۷. سان سالوادور، السالوادور

قتل در هر ۱۰۰ هزار نفر: ۸۳.۴

قتل در سال ۲۰۱۶: ۱,۴۸۳

جمعیت: ۱,۷۷۸,۴۶۷

رتبه سال قبل: ۳

در یک سال گذشته، میزان جرم و جنایت در این شهر ۲۳ درصد کاهش یافت. "هاوارد کوتو"، رئیس پلیس ملی ادعا می‌کند این تأثیر به دلیل سیاست "مشت آهنین" دولت علیه باندهای خیابانی است اما اعضای باندهای گانگستری مخالف‌اند و دلیل اصلی این کاهش را "آتش‌بس غیر رسمی" می‌دانند.

۶. ماتورین، ونزوئلا

قتل در هر ۱۰۰ هزار نفر: ۸۴.۲

قتل در سال ۲۰۱۶: ۴۹۹

جمعیت: ۵۹۲,۵۷۴

رتبه سال قبل: ۵

ماتورین به دلیل موقعیت و صنعت نفت شهر مهمی است. دلیل بالا بودن جرم و جنایت بحران اقتصادی و گرسنگی است.

۵. ویکتوریا، مکزیک

قتل در هر ۱۰۰ هزار نفر: ۸۴.۷

قتل در سال ۲۰۱۶: ۲۹۳

جمعیت: ۳۴۶,۰۲۹

رتبه سال قبل: ۴۶

با سقوط از رتبه ۴۶ به ۵ می‌توان این شهر را شوکه‌کننده‌ترین مورد در این لیست دانست. ویکتوریا شهری است که بر اثر جنگ مواد مخدر ویران‌ شده و در عرض یک سال، میزان قتل و کشتار در آن سه برابر شد.

۴. دیستروسنترال، هندوراس

قتل در هر ۱۰۰ هزار نفر: ۸۵.۱

قتل در سال ۲۰۱۶: ۱,۰۲۷

جمعیت: ۱,۲۰۶,۸۹۷

رتبه سال قبل: ۶

"ویلتر روئیس" یکی از مهم‌ترین قاچاقچیان مواد مخدر در هندوراس موافقت کرده با مقامات آمریکایی و اعضای ارشد نیروهای امنیتی همکاری کند تا با فروکش کردن فعالیت قاچاقچیان، آمار سرسام‌آور جرم کاهش یابد.

۳. سن‌پدرو سولا، هندوراس

قتل در هر ۱۰۰ هزار نفر: ۱۱۲.۱

قتل در سال ۲۰۱۶: ۸۴۵

جمعیت: ۷۵۳,۸۶۴

رتبه سال قبل: ۲

سن‌پدرو سولا خطرناک‌ترین شهر هندوراس است اما با اندکی بهبود در مسیر درستی قرار دارد. از زمان کودتای نظامی هندوراس در سال ۲۰۰۹، این شهر با بیکاری و افزایش شدید فقر مبارزه می‌کند.

۲. آکاپولکو، مکزیک

قتل در هر ۱۰۰ هزار نفر: ۱۱۳.۲

قتل در سال ۲۰۱۶: ۹۱۸

جمعیت: ۸۱۰, ۶۶۹

رتبه سال قبل: ۴

ناامن‌ترین شهر مکزیک و دومین مکان خطرناکِ جهان، ساحل توریستی آکاپولکو است. رئیس‌جمهور "انریکه نیتو" می‌گوید ۴۲درصد جرائم تنها در ۲درصد منطقه شهری متمرکز شده است و ریشه در جرائم سازمان‌یافته دارند. دولت استراتژی امنیتی جدید اتخاذ کرد، اما تنها خشونت‌ها را بدتر کرد.

۱. کاراکاس، ونزوئلا

قتل در هر ۱۰۰ هزار نفر: ۱۳۰.۳

قتل در سال ۲۰۱۶: ۴,۳۰۸

جمعیت: ۳,۳۰۵,۲۰۴

رتبه سال قبل: ۱

پایتخت جرائم جهان به دلیل درگیری‌های گروهی در خیابان و جرائم سازمان‌یافته در این جایگاه قرار گرفته است. کاراکاس به وقوع جرم و جنایت در تمام محله‌های شهر و در تمام ساعات روز شهرت دارد. با شورش‌های گسترده سیاسی و اقتصادی، بعید است تغییر مثبتی در این شهر ایجاد شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha