بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روزجهانی حقوق بشر10 دسامبر 2010 برابر با 19 آذرماه 1389 ضمن اعلام اینکه مدافعان حقوق بشر نقشی حیاتی در مبارزه علیه تبعیض بر عهده دارند و آنان درباره تخلفات تجسس کرده و به قربانیان کمک می کنند عدالت و حمایت کسب نمایند، گفت دولت ها مسئولیت اصلی در حفاظت از حامیان حقوق بشر را به عهده دارند.

   به گزارش سلامت نیوز متن کامل پیام ایشان به شرح زیر است:
 
حقوق بشر شالوده آزادی، صلح، توسعه و عدالت است و در مرکز ثقل کار سازمان ملل متحد در سراسر جهان قرار دارد.
قوانین برای صیانت و ارتقای حقوق بشر لازم الاجرا هستند. اما اغلب اوقات، جریان این امر در سطح مردم تنزل می یابد، مردمی مشتمل بر زنان و مردان با شهامت که می کوشند حقوق خود و دیگران را محفوظ نگهدارند و در محقق ساختن حقوق در زندگی افراد راسخ اند.
ما مراسم روز حقوق بشر امسال را به این مدافعان حقوق بشر اختصاص می دهیم.
مدافعان گروه گوناگونی هستند. ممکن است بخشی از یک سازمان جامعه مدنی، روزنامه نگار یا حتی شهروندی منفرد باشند که در اقدام علیه سوء استفاده ها در مجاورت منزلشان دست به کار شده اند.
اما همگی در تعهد نسبت به افشای خطاکاری، حفاظت از آسیب پذیرترین ها و خاتمه مصونیت از مجازات سهیم هستند. آنان به پا خاسته،  به نام آزادی و شآن انسانی صحبت کرده و امروزه نوایی خوش سر می دهند.
مدافعان حقوق بشر نقشی حیاتی در مبارزه علیه تبعیض بر عهده دارند. آنان درباره تخلفات تجسس کرده و به قربانیان کمک می کنند عدالت و حمایت کسب نمایند.
در بیشتر موارد کار آنان مستلزم خطرات چشمگیری است.
مدافعان مورد اذیت و آزار قرار می گیرند، شغل خود را از دست می دهند و به اشتباه زندانی می شوند. در بسیاری از کشورها، مورد شکنجه قرار می گیرند، کتک می خورند و به قتل می رسند.
دوستان و افراد خانواده شان نیز در معرض آزار و اذیت و تهدید قرار می گیرند.
زنانی که مدافعان حقوق بشرند با خطرات افزون تری رو به رو هستند و در نتیجه به حمایت فزاینده ای نیاز دارند.
این روز حقوق بشر مناسبتی است تا در برابر شهامت و دستاوردهای مدافعان حقوق بشر در همه جا سر فرود آوریم و ملتزم شویم که برای مراقبت از کار آنان اقدامات بیشتری خواهیم کرد.
دولت ها مسئولیت اصلی در حفاظت از حامیان حقوق بشر را به عهده دارند.  اینجانب از تمامی دولت ها می خواهم متضمن آزادی بیان و آزادی اجتماعات باشند  که کار آنان را امکان پذیر می سازد.
هنگامی که زندگی حامیان حقوق بشر در خطر است، همگی ما از ایمنی کمتری برخورداریم.
هنگامی که صدای حامیان حقوق بشر کوتاه می شود، عدالت تحت الشعاع قرار می گیرد.
اجازه دهید در این روز حقوق بشر، از آنانی الهام بگیریم  که در طلب این هستند  دنیای ما را عدالتمندتر سازند. و اجازه دهید یادمان باشد هر کس بدون توجه به پیشینه، آموزش هایی که دیده یا تحصیلاتش می تواند قهرمان حقوق بشر باشد.
بنابراین اجازه دهید از چنین توانی استفاده کنیم. اجازه دهید هریک از ما مدافع حقوق بشر باشیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha