تهرانی‌ها نخستین ماه تابستان راحت‌تر نفس کشیدند

سلامت نیوز: تیرماه امسال پایتخت تنها سه روز ناسالم برای گروه‌های حساس داشت، این درحالیست که تعداد روزهای ناسالم برای گروه‌های حساس در تیر ماه ۹۳، ۲۶ روز بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا هوای شهر تهران در تیر ماه امسال گرچه ۳ روز ناسالم برای گروه‌های حساس بود اما بررسی آمار کیفیت هوا نشان می‌دهد که هوای پایتخت نسبت به پنج سال اخیر بهبود چشمگیری داشته است. در اولین ماه تابستان امسال تهران ۲۸ روز با هوای سالم را تجربه کرد این درحالیست که تیر ماه سال گذشته تعداد روزهای ناسالم برای گروه‌های حساس ۵ روز و تعداد روزهای سالم ۲۶ روز بود.

در تیر ماه  سال ۹۴ نیز تقریبا نیمی از روزهای ماه، هوای پایتخت در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس بود. در این سال تهران ۱۶ روز ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱۵ روز سالم را در تیرماه تجربه کرد. تیر ماه ۹۳ نیز اوضاع خوبی از نظر کیفیت هوا در شهر تهران نداشتیم. در تیرماه این سال  پایتخت ۱۱ روز ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۹ روز سالم و یک روز ناسالم را پشت سر گذاشت.

کیفیت هوا در تیرماه ۹۲ نیز کماکان بر همین منوال بود. در این سال تیرماه ۹ روز ناسالم برای گروه‌های حساس و ۲۲ روز سالم داشت. براساس آمار شرکت کنترل کیفیت هوای تهران سال ۹۱ تعداد روزهای ناسالم برای گروه‌های حساس نسبت به سال ۹۲ دو روز افزایش یافت و به ۱۱ روز رسید و ۲۰ روز سالم در تیرماه این سال داشتیم.

تیر ماه ۹۰ نیز شرایط تا حدی بد بود که تهران فقط ۵ روز سالم داشت. در این سال در اولین ماه تابستان پایتخت‌نشینان ۲۶ روز را در هوایی با شرایط ناسالم گذراندند.

بررسی این آمار نشان دهنده بهبود کیفیت هوای کلان شهر تهران طی پنج سال اخیر است. امیدواریم که با تداوم اقدامات سازمان حفاظت محیط زیست در جهت کاهش آلودگی هوای کلان شهرها و همکاری تمامی نهادها از جمله شهرداری‌ها شاهد افزایش کیفیت هوای کلان شهرها باشیم.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha