وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در تحریم های جدید آمریکا نگران حوزه سلامت نیستیم چرا که بعید است در این حوزه با مشکلاتی روبرو شدیم.

وزیر بهداشت: ‌نگران حوزه سلامت در تحریم‌های جدید نیستم

سلامت نیوز: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در تحریم های جدید آمریکا نگران حوزه سلامت نیستیم چرا که بعید است در این حوزه با مشکلاتی روبرو شدیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، سیدحسن هاشمی در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: با صحبتی که با دکتر ظریف داشتم بعید است که تحریم های جدید آمریکا در حوزه سلامت مشکل ایجاد کند ولی هنوز زود است در این زمینه قضاوت کنیم، باید منتظر گذر زمان باشیم تا ابعاد این تحریم ها روشن شود ولی نگرانی از بابت تبعات این تحریم ها در حوزه سلامت نداریم.

وی تصریح کرد: البته به صورت غیرمستقیم ممکن است روی سلامت جسمی و روانی مردم این تحریم ها اثرگذار باشد که باید ابعاد این موضوع را نیز مورد توجه قرار داد.

هاشمی تصریح کرد: مردم ما بیش از ۳۰ سال است که تحریم ها را سپری می کنند و بعید به نظر می رسد با این مقاومت و ایستادگی مشکلی به وجود آید.

وی در مورد اخلاق در جامعه پزشکی نیز گفت: اخلاق تنها به حوزه پزشکی مرتبط نیست بلکه در این حوزه همه چیز به هم ربط دارد اما اینکه در حوزه اخلاق عمومی در دو دهه گذشته پسرفت یا سقوط داشتیم این مربوط به تمام صنوف و اقشار مختلف است.

وزیر بهداشت اضافه کرد: البته مشکل اخلاقی در جامعه ما باید در همه ابعاد و حوزه ها مورد توجه قرار گیرد اما در شرایط فعلی ما روند رو به پیشرفتی را در این حوزه شاهد نیستیم.
 
مردم در حوزه آب شرب نگران سلامت بهداشتی نباشند

هاشمی به وضعیت کم آبی در روستاها و وظیفه وزارت بهداشت در حوزه نمونه برداری و نظارت بر سلامت و بهداشت آب آشامیدنی نیز اظهار داشت: همکاران ما با حساسیت روی این موضوع نمونه برداری و بررسی ها را انجام می دهند و مردم یقین داشته باشند که ما در این زمینه کار خود را با دقت انجام می دهیم.

وی گفت: انتظار داریم مردم تحت تاثیر شایعات قرار نگیرند و به وزارت بهداشت اطمینان داشته باشند که در کنار آزمایشگاه وزارت نیرو ما نیز آزمایشگاه مجهزی برای تایید سلامت آب آشامیدنی و معدنی داریم.

وزیر بهداشت اضافه کرد: در مورد کمبود آب در مناطق روستایی و مرزی دولت برنامه ها و هدفگذاری مناسبی داشته تا از محل صندوق توسعه ملی مهار آب های مرزی و بهبود شرایط آب روستاها در اولویت قرار گیرد.

وزیر بهداشت در حاشیه افتتاح طرح توسعه و کلینیک ویژه بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان نمین در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر حضور خود در دولت دوازدهم گفت: دو سه هفته صبر و تحمل کنید همه چیز مشخص می شود.

وی در خصوص وضعیت طرح تحول سلامت، گفت: خدمات طرح تحول سلامت به مردم بدون هیچ وقفه ای ادامه دارد و مشکلات آن بتدریج برطرف می شود و رییس جمهور نیز بر استمرار این طرح در دولت آینده تاکید دارند

وزیر بهداشت با اشاره به دستاوردهای ارزشمند طرح تحول سلامت، گفت: کاهش هزینه های مردم در حوزه سلامت، بیمه شدن رایگان حدود ۱۱ میلیون نفر فاقد پوشش بیمه، افزایش دسترسی مردم با ایجاد ۲۴ هزار تخت بیمارستانی جدید، توزیع ۱۲ هزار پزشک و سه هزار میلیارد تومان تجهیزات پزشکی در کشور، ساخت ۶۰۰۰واحد بهداشتی، رایگان شدن زایمان طبیعی، ایجاد دو هزار واحد اختصاصی زایمان و ساخت و تجهیز حدود ۲۴۰۰ تخت مراقبت های ویژه، بخش کوچکی از خدمات طرح تحول سلامت بود و تغییراتی جدی ایجاد شد اما این به معنی حل تمام مشکلات نیست و باید تلاش کنیم تا مشکلات مردم به تدریج برطرف شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha